Kliente häirivad Rae toidupoe tüütult pikad järjekorrad (45)

Kliente häirivad Rae toidupoe tüütult pikad järjekorrad

LOODAME PAREMAT: Tööjõupuudusele viitav tarbijate ühistu juhtkond loodab, et Rae poe pikad järjekorrad on siiski vaid ajutine nähtus.

Oma Saare toimetusse helistas linnakodanik, kes oli nördinud Rae poes valitseva olukorra pärast. Kodaniku sõnul olevat Kuressaare ühes esinduskaupluses, Saaremaa tarbijate ühistule (STÜ) kuuluvas Rae poes pidevalt ülipikad järjekorrad.

“Näiteks esmaspäeva õhtul kella 18 paiku lookles kassajärjekord kaubariiulite vahel, mistõttu oli häiritud ka kaubaga tutvumine ja kauba valimine,” pahandas kodanik. “Samas töötas kaupluses vaid kaks kassat, kusjuures ühes kassas loeti raha ja veel üks kassa oli täielikult tühi.”

Linnakodanik peab sellist Rae poes valitsevat olukorda ostjate mõnitamiseks ja arvab, et isegi tööjõupuudus pole antud juhul vabanduseks. “Nad maksku oma töötajatele korralikku palka või kui see pole võimalik, siis pangu kaupluse juhtkond kassasse tööle,” oli STÜ klient nördinud. “Igatahes minu seekordne osturetk lõppes tulemusteta, sest panin juba valitud kauba riiulile tagasi ja lahkusin poest.”

Põhjus siiski tööjõupuuduses

Rae poe juhataja Urmas Vevers ütles kommentaariks, et nemad kaupluses pikki järjekordi pahatahtlikkusest ei tekita.

“Omalt poolt oleme kõik teinud selleks ja teeme ka edaspidi, et olukorda leevendada,” märkis ta. “Ka meie sooviks on, et töötaksid kõik kassad ja et klientide teenindamine kulgeks poes kiiresti.”

Veversi sõnul on peamiseks põhjuseks, miks Rae poes pikad järjekorrad ikkagi tekivad, siiski tööjõupuudus. “Kuigi kuulutused vabade töökohtade olemasolust on meil pidevalt ajalehtedes,” selgitas Vevers, “aga tundub, et teenindaja amet pole Saaremaal enam populaarne.”

Rae poe juhataja oletas, et müüja ameti ebapopulaarsuse peamiseks põhjuseks võib olla töö pingelisus. “Näiteks meie kaupluses kestab müüja tööpäev keskmiselt 8–10 tundi, selle aja hulka on arvestatud ka lõuna- ja kohvipausid,” rääkis ta.

Mis puutub müüjate töötasusse, siis arvas Urmas Vevers, et vähemalt Rae kaupluses on see Saaremaa tingimuste kohta küllaltki konkurentsivõimeline.

Lisaks kimbutavad Rae poe töötajaid ka haigused. “Pidevalt on meil mõned inimesed haiguslehel,” märkis Vevers. “Nii oli ka möödunud esmaspäeval, mil üks kassapidaja ootamatult haigestus.”

Küsimusele, kas Rae poel on ka laienemiskavatsusi, vastas juhataja: “Selliste otsuste langetamine ei kuulu minu pädevusse, vastuse saamiseks peaks pöörduma STÜ juhtkonna poole. Kuid kui te meie poes olete käinud, siis peaksite teadma, et laieneda pole kuhugi.”

Juhtkond vabandab

STÜ juhatuse aseesimees kaubanduse alal Tiit Saaremäel ütles, et on Rae poes tekkinud probleemidest teadlik. “Kõigepealt ma STÜ juhatuse nimel siiralt vabandan nende klientide ees, kel on tulnud seista pikkades järjekordades,” rääkis ta. “Kuid ma võin kinnitada, et oleme selle küsimusega tegelenud nii juhatuse kui ka kaupluse tasandil.”

Ka Saaremäel kinnitas, et pikkade kassajärjekordade peamiseks põhjuseks on kaadripuudus. “Oleme uusi töötajaid otsinud,” märkis ta. “Kuna elu on Kuressaares aga viimastel aastatel väga kiiresti arenenud, konkurents on tihenenud, tekkinud on uusi kaubandusettevõtteid, siis professionaalseid müüjaid enam lihtsalt ei jagu.”

STÜ juhatuse aseesimees avaldas siiski lootust, et Rae poe pikad järjekorrad on vaid ajutine nähtus ja et peagi õnnestub STÜ-l see küsimus ka lahendada.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 175 korda, sh täna 1)