Sea Cloud II kapten tõi ristluspurjeka kodusaarele (4)

Sea Cloud II kapten tõi ristluspurjeka kodusaarele

OMAPÄRANE: Eile Saaremaa sadamasse saabunud ekslusiivse kruuisipurjekaga reisib küll vaid 90 turisti, kuid see eest saavad nad näha ehedat purjede rehvimist.

Lapsepõlves Saaremaal elanud Jevgeni Nemeržitski jõudis üle 20 aasta taas saarele – nüüd juba eksklusiivse kolmemastilise Saksa ristluslaeva kaptenina.

“Kui teada sain, et laev suundub Saaremaale, vahetasin oma vahetused ära, sest tahtsin kindlasti tulla,” kirjeldas tollases Kingissepas Abaja tänavas elanud kapten. “Üks mees tekil küsis, mis tunne on. Vastasin, et olen koju jõudnud.”

Lapsepõlvekodu oli Saaremaal

Jevgeni õppis siin elades vene koolis, ent kuna Saaremaal ülearu palju vene rahvusest inimesi ei olnud, siis õppis ta eesti keele kenasti ära. Ehkki nüüdsel kaptenil igapäevaselt eesti keele praktikat väga palju ei ole, tundub ta eesti keelt rääkivat täiesti vabalt. Suurem osa suhtlemisest meeskonna ja reisijatega toimub inglise keeles. Vestluse käigus elas kapten aga eesti keelde nii sisse, et hakkas laeva lounge’i teenindaja käest eesti keeles kohvi küsima.

Jevgeni elas Saaremaal, kuhu ta vanemad olid kolinud Rakverest, kaheksa aastat, hiljem viis elu pere edasi Tallinnasse, kus mees merekooli lõpetas. Vahepeal on ta oma lapsepõlve kodukandis koos isaga käinud vaid paaril korral. Siiski vuristas muheda olemisega merekaru kohe ette lapsepõlvest meenuvad kohad: Abruka, Karujärve, Kihelkonna.

Kunagistest Saaremaa sõpradest suhtleb Jevgeni tihedamalt kahega, kes Tallinnas elavad.

“Aga ma arvan, et nüüd me hakkame siin rohkem käima,” ütles kapten. Näiteks juba juulis on plaanitud siia perega puhkama tulla.

Suvel siin, talveks üle Atlandi ookeani

Jevgeni on töötanud mitmeid aastaid sellisel kuulsusrikkal neljamastilisel parklaeval nagu Krusenstern. Kusjuures just tänu sellele sattuski ta sakslaste huviorbiiti, kes ta oma laevadele värbasid. Eile Saaremaa Sadamas peatunud Sea Cloud II on tema teine laev.

Sea Cloud II on suhteliselt uus laev, ehitatud kaheksa aastat tagasi Hispaanias ning sõidab Malta lipu all. Tegemist on päris uhke laevaga, mis mahutab 90 inimest. Läänemeres teeb laev nn Hansatee ristlusreise, alustades Hamburgist ja lõpetades Peterburis. Enamik reisijaid lendab sealt koju tagasi, kuid seekord jätkavad paarkümmend neist oma kruiisi jõelaevadel Moskvani välja. Läänemerel seilatakse suviti, talveks kolitakse kahenädalase reisiga üle ookeani Kariibi merele.

Üks öö sellisel ristlusreisil maksab 700–900 eurot ning reisijad on enamasti vanemaealised sakslased. Varasematel aastatel on sõidetud Riiast otse Tallinnasse, kuid seekord tehti esmakordselt peatus ka Saaremaal. Kapteni suureks rõõmuks – nii saab ta vähemalt paariks tunniks jala kodusaarel maha panna.

Laeval on kolm masti ning kakskümmend purje. Mootoriga sõites saab tippkiiruseks 13 sõlme, eilse tuulega ja kuue purjega lähenes Sea Cloud II tihedas udus Saaremaale 9-sõlmese kiirusega.

Ristlusreisidel üritatakse kõike võimalikult ehedalt teha, nii tõmmatakse näiteks Sea Cloud II-l ka purjed käsitsi üles. Laeva kõrgeima masti kõrgus veepiirist on 57 meetrit – umbes poolteist korda kõrgem kui Kuressaare linnus.

Sergo Selder, Raul Vinni

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 68 korda, sh täna 1)