Saare maavalitsus tahab liinivõrku kokku tõmmata 97 000 kilomeetrit (5)

Saare maavalitsus tahab liinivõrku kokku tõmmata 97 000 kilomeetrit

 

Päästmaks maakonna bussiliiklust seiskumast on Saare maavalitsus sunnitud ümber korraldama ja vähendama liinivõrku ning palub omavalitsustelt arvamust uue liinide vähendamise kava kohta. Uus kava peaks hakkama kehtima 1. juulist 2008 ning sisaldab liinide harvendamist pea saja tuhande liinikilomeetri võrra.

Lisaks liinikilomeetrite jõhkrale vähendamisele palub maavanem Toomas Kasemaa oma kirjas omavalitsustele tsentraliseerida osa 2009. a eelarverahast sõidusoodustuste hüvitamiseks ja maakonnaliinide toetamiseks, kuna vastasel juhul tuleb järgmisel aastal teha veel ulatuslikumaid bussiliinide vähendamisi.

Vaatamata sellele, et bussiveoteenus läheb aina kallimaks, ei ole maavanema sõnul abi loota ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumilt, kust laekunud info kohaselt 2009. aastal bussiliikluse toetuse summat ei suurendata. Pigem võib see võrreldes 2008. aastaga isegi väheneda.

Liinivõrgu laialisaadetud harvendamiskava tähendab sisuliselt juba kinnitatud liinide vähendamist. Omavalitsustele jäetakse arvamuse avaldamiseks aega vaid napp nädal. Kihelkonna vallavanema Jüri Saare sõnul on arusaadav, et raha ja sõitjaid on vähe ning kusagilt tuleb kokku tõmmata, kuid enne otsustamist peaks toimuma ka mingisugune arutelu ehk maavalitsus võiks omavalitsuste käest küsida, kuidas nemad näeksid liinide võimalikku sulgemist.

“Meil on kõik tagurpidi. Enne tehakse otsus ja siis hakatakse uurima,” nentis Saar, pidades silmas, et sisuline otsus on maavalitsuses enne juba tehtud, kui omavalitsuste arvamust küsitakse. “Otsustamine peaks olema loomulik, inimlik ja demokraatlik,” märkis Saar.

Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja kohusetäitja Mika Männiku sõnul tähendab valdadelt arvamuse küsimine seda, et neil peab olema konstruktiivne ettepanek või lahendus, mille alusel saab midagi muuta. Männiku sõnul ei ole sellega, kui keegi ütleb, et ta ei ole lihtsalt nõus, midagi peale hakata.

Sisuliselt tähendab see, et midagi saaks paremuse poole muuta siis, kui mõni omavalitsus oleks nõus ühe või teise bussiliini käigushoidmiseks peale maksma, kuid seda raha ükski vald praegusel ajal naljalt ei leia. Mika Männik on varem Oma Saarele öelnud, et praegusel moel aga edasi minna ei saa, vastasel korral seiskub bussiliiklus Saare maakonnas oktoobris.

2009. aasta eelarvesse vahendite planeerimise kohta arvas Jüri Saar, et see on arutamise koht. “Loomulikult on see valdadele lisakoormus, kuid seda tuleb arutada,” ütles Kihelkonna vallavanem Saar.

Bussiliikluse tulevik maakonnas on praegusel hetkel segane, kuna bussiliikluse hange juuni alguses nurjus. Firmade tehtud pakkumiste alusel oleks olnud võimalik sõita vaid 883 933 liinikilomeetrit senise 1 952 000 asemel.

Praegu kehtiva lepingu kohgaselt on senine vedaja GoBus kohustatud maakonna bussiliine teenindama kuni uue vedaja leidmiseni.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 44 korda, sh täna 1)