Liikluskampaania “Märka mind” (6)

Liikluskampaania “Märka mind”

 

Alanud jaanikuul on liiklusõnnetuste ennetustöös ja liiklusjärelevalves tähelepanu suunatud kergliiklejaile – jalgrattureile ja mopeedijuhtidele.

Maanteeameti ja politsei ühiskampaania käigus on välja toodud reklaamid “Märka mind”. Aga kas ka märgatakse? 2007 tõi maakonnale kokku kaheksa jalgratturitega toimunud liiklusõnnetust. Kuidas on lood tipphooaja saabumisel, sest eelmise aastaga võrrelduna on linnapildis näha liiklemas veel rohkem jalgrattureid ja eriti kooliealisi jalgrattureid?

Juba maikuu tõi esimese teate sõidukijuhile märkamatuks jäänud lapseeas jalgratturist, kellele sõiduauto otsa sõitis. Õnneks pääses laps ehmatusega.
Sõidukijuht oli aga argpüks ja põgenes sündmuskohalt. Juuni alguses toimus järgmine juhtum Torni tänaval, kus ülekäigurajale sõitis ootamatult jalgrattur, taas koolilaps. Alanud nädal tõi uue juhtumi: Laadjala–Karja teel põrkasid kokku sõiduk ja sellele peateele ette keeranud vasakpööret sooritanud jalgrattur. Kannatajaks pooleks oli koolieas tütarlaps.

Neid juhtumeid seob omavahel lisaks sellele, et kannatajaks pooleks olid alati alg- ja põhikoolieas jalgratturid, ka see, et need lapsed sõitsid jalgrattal ilma kiivrita. Kiivrit lapsed üldjuhul üksi poest ei osta. Lapsevanematel ei ole aega mõelda oma lapse turvalisusele ja nii ongi tänavail ja teedel lapseeas liiklejad, kellel puudub kiiver.

Ehk peavad eelkõige lapsevanemad ja lapsed ise teadvustama endile liikluses esinevaid ohtusid. Alates sellest, et tänavaile võib lapsi liiklema lubada alates 10. eluaastast ja siis olgu ka jalgrattajuhi tunnistus. Kursuseid ei korraldata vaid tunnistuse omandamise pärast, vaid sealt saab noor juht oma esmased teadmised liiklusreeglite ja ohtude kohta.

Kui jalgratturite kaitsevahenditest rääkida, siis seadus ju ei nõua jalgratta juhtimisel kiivri kandmist, kuid minu arust on äärmiselt lühinägelik usaldada oma lapse turvalisus ja tervis teiste liiklejate hooleks. Seda enam, kui piisab vaid umbes 250 kroonist, et ennetada liikluses tekkida võivaid traumasid.

Tundub, et ennetuskampaania tunnuslause “Märka mind” ei ole suunatud vaid sõidukijuhtidele, vaid ka lapsevanematele, kes on soetanud oma lastele jalgrattad. Ka minu lastel on garaažis jalgrattad, õnneks või kahjuks ei ole nad erilised rat-

tafännid, aga on viimane aeg üle vaadata ka meie rataste tehniline seisukord ja kontrollida turvavarustuse olemasolu.

Head lapsevanemad! Andkem igaüks endast parim, et tagada lapse ohutu kulgemine liikluskeerises, ja autoroolis olles märgakem endast nõrgemat liiklejat. Kui kõik liiklejad suhtuvad üksteisesse lugupidavalt ja arvestavad teistega, siis on õnnetusigi vähem.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 51 korda, sh täna 1)