Saare maavanema kiri ajas vallad tagajalgadele püsti (4)

Saare maavanema kiri ajas vallad tagajalgadele püsti

ERIARVAMUSEL: Maavanem Toomas Kasemaa (paremal) küsib bussiliinide käigushoidmiseks valdadelt lisaraha, talvest saati maavalitsuse ja bussifirma esindajaid tegeliku olukorraga tutvuma ootav Kihelkonna vallavanem Jüri Saar aga nõuab selleks täpseid põhjendusi.

Maavanema saadetud kiri liinivõrkude koomaletõmbamise ning valdade tuleva aasta eelarvest bussiliikluse toetamise kohta on vallad marru ajanud. Üldjoontes ei olda nõus ootamatu bussiliinide ärajäämisega ega ka ühistranspordile vallakassast pealemaksmisega.

“Avaldasin oma vastuskirjas ka nördimust ja taunisin maavalitsuse säärast käitumist,” sõnas Kihelkonna vallavanem Jüri Saar. Tema sõnul on hämmastav, kui vallajuht peab busside ärajäämisest teada saama kõigepealt ajalehest.

“See ei ole normaalne, kui vallad seatakse lihtsalt fakti ette ning alles siis tahetakse teada, mida me asjast arvame,” möönis Saar, kelle hinnangul olnuks normaalne valdadega aru pidada. “Ega see pole arutelu, kui öeldakse, et raha pole ja sõitjaid vähe,” oli Saar pahane. Kihelkonna vallajuhi sõnul on inimesed nördinud ning pärivad aru vallavalitsuselt. Sealt aga ei osata neile mõistlikku selgitust anda.

“Eks praegu takistab asjade arengut kindlasti ka enamikes valdades juulikuus algav kollektiivpuhkus,” arutles Saar, lisades, et kuuludes hankekomisjoni, tegi tema talvel ettepaneku, et maavalitsuse ja bussifirma esindajad tuleksid valdadesse probleemi arutama ja olukorraga tutvuma. “See ettepanek on protokollitud ning heaks kiidetud, kuid sinna see jäi,” tõdes Saar.

“Asju on vaja arutada, täpseid põhjendusi on vaja,” toonitas ta, märkides, et Kihelkonna jaoks läheb lugu hulluks kindlasti sügisest, kui lapsed hakkavad koolis käima – kui siiani on Kihelkonna lapsed kooliminekuks kasutanud ühistransporti, siis praegusel juhul see enam ei toimi ning vald peab hakkama ise lapsi vedama. Selleks pole aga eelarvesse raha sisse kirjutatud.

Ka Kärla ja Pihtla vallavanemale ei ole bussiliikluses toimuv meeltmööda. Nemad saatsid maavanemale kirja, milles teatasid, et ei ole nõus toetama maakonna ühistransporti.

Bussiliinide vähendamise koha pealt on Pihtla ja Kärla juhid suhteliselt äraootaval seisukohal, Kärla vallavanem Enno Pildre märkis vaid, et kui Kuressaarest kell 13.15 väljuv Kuressaare–Veere buss ka sügisel ära jääb, puudub Kärla valla lastel võimalus osaleda linnas huviringides – see on buss, millega õpilased seni Kuressaarde huvikoolidesse sõitsid.

Pihtla vallavanem Tõnu Hütt ütles, et tants bussiliinide ümber on käinud viimased neli aastat kindlasti ning ta loodab, et nüüd kaotatavad liinid kellegi elu just pea peale ei keera.

Ühistranspordi toetamisse omavalitsuste poolt suhtuvad aga mõlemad vallajuhid negatiivselt, ühe põhjusena tuuakse, et riik ei ole omavalitsusi enam 5–6 aastat toetanud õpilasliinide ülalpidamisel.

“Vallad, kes on sunnitud õpilasi koolidesse oma transpordiga vedama, sest bussiliinid kooliteedega ei haaku, peavad igal aastal arvestama selleks oma eelarvesse ligi 500 000 krooni,” märkis Hütt, kelle sõnul ei ole loogiline, et selle kõrvalt suudaksid vallad veel maksta hiigelsummasid ühisesse katlasse. “Need ei ole mitte 10 000 või 20 000, vaid kindlasti viie nulliga summad, mis lähevad nii ehk naa musta auku,” ütles Pihtla vallavanem.

Pildre lisas, et juhul, kui maavalitsus ehk riik suudaks tagada Kärla valla laste hommikul koolisaamise ning õhtul kojujõudmise, võiks hakata ühistranspordi toetamisest ka rääkima. “Ma saan aru, et riigil raha napib, aga meie ka praegusel juhul riiki aidata ei suuda,” nentis Enno Pildre.

Samal teemal:
* Ain Lember, “Kõrged pakkumised nurjasid Saaremaa bussiliinide hanke”. Oma Saar, 3. juuni
* Raul Vinni, “Saare maavalitsus tahab liinivõrku kokku tõmmata 97 000 kilomeetrit”. Oma Saar, 17. juuni

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 49 korda, sh täna 1)