Juhtkiri: Mitte ainult saar (1)

Juhtkiri: Mitte ainult saar

 

Saarena aastasadu kuulsust kogunud Saaremaast on tänapäeval saanud lisaks veel kaubamärk. Ehk moodsas keeles bränd. Saarlastel pole siin midagi sõna sekka öelda, sest juriidiliselt on kõik korrektne. Nii on otsustanud kohtudki.

Saaremaa nimega teenivad kasumit juustu, õlle- ja viinatootjad. Kindlasti keegi veel. Põhjendus on ühene: Saaremaa on iseenesest tugev kaubamärk, mille tõttu kaup läheb hästi. Tarbija ei pea ennast vaevama sellega, kus kauba tootja asub.

Iseenesest on küsimus, kas kaup ka oma kvaliteedilt ka Saaremaa nime väärib, vaieldav. Kui Saaremaa viina loetakse Eestis toodetavate hulgas üheks kvaliteetsemaks, siis kas seda saab öelda ka juustu või õlle kohta?

Maitsed on erinevad, öeldakse. Kellele Saaremaa juust maitseb, kellele mitte. Tarbija saabki esmamulje Saaremaast vastavalt sellele, mida tarbib ja kuidas kaup talle meeldib. Saarlastele jääb kuulsus, kasum läheb mujale.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 6 korda, sh täna 1)