Laevakompanii müüs kaks vana parvlaeva vanarauaks (1)

Laevakompanii müüs kaks vana parvlaeva vanarauaks

MÄLESTUS: Vanarauaks müüdud parvlaevast Vardo jääb mesipuu näol mälestus SLK omaniku Vjatšeslav Leedo õuele.

Sel nädalal müüs Saaremaa Laevakompanii vanarauaks parvlaevad Hiiumaa ja Vardo. See on algus mitme laeva müügiprotsessile, mis kestab aastani 2011, kui Väinamerel hakkavad kurseerima täiesti uued laevad.

Kaks 60-ndatel ehitatud ja juba paar aastat liinilt maas olnud laeva Hiiumaa ja Vardo ostis BLRT Grupp. Laevakompanii tehnikadirektor Talvi Simmo ütles Oma Saarele, et laevade müügi põhjuseks oli nende suur amortisatsioon, ning nende euronormidega kooskõlla viimine oleks läinud liiga kalliks.

Ligi kuu aega kestnud müügiprotsessi kestel olid laevade ostmisest huvitatud nii BLRT Grupp kui ka Kuusakoski.
“See aitas meil natuke hinda üles ka kruvida,” märkis Simmo, kuid nentis, et lõplik müügihind jääb tehingu poolte teada.
Simmo andmetel läks Hiiumaa müüki kaaluga 600 tonni ning Vardo kaaluks oli 120 tonni.

Parvlaevaliiklust korraldava SLK tütarfirma Väinamere Liinid OÜ juhataja Urmas Treieli sõnul on nende kahe laeva müügiga pandud algus protsessile, mis näeb ette laevastiku suureosalist väljavahetamist ning uute laevade liinile tulekut. Treiel märkis, et protsess võtab aega kolm aastat ning lõpeb aastal 2011.

Kolm parvlaeva on SLK müünud ka varasematel aastatel, kuna uusi aluseid on juurde tulnud ja laevade vajadus ei ole nii suur.

Hiiumaa oli luksuslik

1963. aastal Norras ehitatud ning 1985. aastal Eesti Merelaevanduse poolt Rohuküla–Heltermaa liinile ostetud Hiiumaa oli Talvi Simmo sõnul tollal vägagi uudne laev.

“Ta oli mõeldud ikkagi inimeste veoks,” rääkis Simmo, viidates sellele, et seni Väinamerel sõitnud laevad olid ehitatud kauba- ja masinate transporti silmas pidades.

Saaremaa Laevakompanii omandas Hiiumaa 1995. aastal ning seisma jäi laev aastal 2006.
Triigi–Sõru liinil sõitnud Vardo on ajalooline laev seetõttu, et see oli esimene parvlaev, mis Saare- ja Hiiumaa vahelisel liinil regulaarselt reisijaid ja sõidukeid vedama hakkas.

Esimesel kahel aastal rentis SLK laeva Soomest Ahvenamaalt, kuid hiljem ostis laeva endale. 2005. a lõpetas Vardo Triigi–Sõru liinil kurseerimise ning teda asendab kuni praeguseni Kõrgelaid. Talvi Simmo sõnul jäi Vardo selle liini jaoks lihtsalt liiga väikeseks.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 331 korda, sh täna 1)