Juhtkiri: Hinnatõus valutumaks

Seaduseandja pani kõik teenuste pakkujad ja kaupade müüjad 1. juulil väga raskesse olukorda. Aeg, mis hinnamuudatusteks jäeti, oli minimaalne. Sajad tuhanded hinnasildid vajavad ümbertegemist, napilt nädal on selleks liiga lühike aeg. Sellest saavad aru nii kaupmehed kui tarbijad, aga ei saanud aru riigikogu.

Riik püüab eelarvedefitsiiti vähendada, hea, et sellega pidevalt tegeldakse. Pankrotis Eesti vabariiki ei osta vist isegi enampakkumisel mitte keegi. Vähemalt nende hulgast mitte, kes meist lääne poole jäävad. Seega, me peame ise toime tulema.

Aga ka kaupmehed ja teenusepakkujad peavad toime tulema. Ühelt poolt seaduse täitmine, teiselt poolt karm kontroll, et hinnasildid riiulite juures ja hinnad kassas klapiksid. Tarbijakaitse on siiski lubanud kahekuulist üleminekuperioodi. Aga pahase ostja eest ei kaitse poemüüjat mitte keegi.

Mis jääb kaupmeestel muud üle kui esimeste päevade hinnatõus üle elada oma tasku peal. Samas on hea teada ka seda, et mitmetes ettevõtetes on nii hulgi- kui jaemüüjad otsustanud vähemalt osa hinnatõusust enda kanda jätta.

Toimetusepoolne lugupidamine neile ettevõtetele, kes kogu hinnatõusu raskust otsekohe tarbijate kaela ei veereta ja hinnatõusu veidikenegi leevendada püüavad!

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 9 korda, sh täna 1)