Saare Balticum – hästikulgev ja võluv eestlanna

Saare Balticum – hästikulgev ja võluv eestlanna

 

Umbes sääraste sõnadega on rahvusvahelises erialaajakirjanduses iseloomustatud purjekat Saare 41. Läinud nädalal kirjutasime uudistes, et see möödunud aasta augustis AS-le Saare Paat kuuluva kaubamärgi all ilmavalgust näinud jahtlaev on valitud väga autoriteetse tiitli Euroopa aasta jaht (European Yacht of the Year) 2009/2010 nominentide nimistusse.

Neil kuudel teostavad viisteist ajakirjanikku, kes esindavad ühtteist paadi- ja purjelaevade ehitusega tegelevat ajakirja, nominentide hulka arvatud purjekate põhjaliku hindamist ja testimist.

Ajakirjanikud esindavad järgmisi erialaväljaandeid: Taanist Badnyt, Prantsusmaalt Voile Magazine, Rootsist Batnytt, Itaaliast Fare Vela, Norrast Seilas, Šveitsist Swissboat Yachting, Hollandist Waterkampioen, Saksamaalt Yacht, Inglismaalt Yachting World, Austriast Yacht Revue ja Hispaaniast Yate.

Jahtlaevu hinnatakse ühtekokku neljas kategoorias. Saare 41 kandideerib Euroopa aasta parima jahi nimetusele kategoorias Luxury Cruiser (luksuslik lõbusõidujaht).
Saare Paadi tegevdirektor Peeter Sääsk ütles, et ajakirjanike nn testsõidud on juba alanud. “Lõpptulemuse seisukohast vaadatuna on need testimised olulise tähtsusega,” märkis ta, lisades, et käesoleva aasta novembris esitleb nende ettevõte jahtlaeva Saare 41 Hispaanias Barcelonas toimuval paadimessil.

“Pärast kõnealust messi teeme jahi kättesaadavaks rahvusvahelisele žüriile lõpphinnangu tegemiseks,” lausus Sääsk. Euroopa aasta jaht 2009/2010 kuulutatakse aga välja 2010. aasta jaanuaris, kui Saksamaal Düsseldorfis leiab aset järjekordne rahvusvaheline paadimess.

Senised testid

Seni on aga jahtlaeva Saare 41 juba testinud saksa, hispaania ja soome ajakirjanikud. Sakslased on meie purjekat testinud Tallinna lahel ja Taani väinades, hispaanlased aga tegid seda sel kuul Soomes.
Kuigi nende testide tulemused pole täies mahus veel avalikustatud, on midagi sel teemal siiski pressi juba imbunud: selle alusel võib öelda, et üldjoontes on Saare 41 erialaajakirjanikelt vaid kiitvaid hinnanguid saanud.

Soliidne kontseptsioon

Nii näiteks kirjutas Saksa väljaanne Segeln-Magazin “uuest eestlannast” (selline hellitav nimetus anti Saare 41-le) kui soliidsest ja väga hästi kujundatud matkapurjekast, millega võib muretult ringi seilata.
Kuigi ilm sakslaste korraldatud testi ajal polnud selle ligi 11 tonni kaaluva laeva jaoks just kõige sobivam, näitas Saare 41 sellest hoolimata suhteliselt häid omadusi: tuule kiiruse juures 7–11 sõlme saavutati purjeka kiiruseks 6–6,5 sõlme*. “Nicht schlecht für einen Tourensegler,” oli sakslaste järeldus (mitte halb ühe reisipurjeka jaoks – saksa k).

Lisaks meeldis sakslastele aluse turvaline kokpit, selle voolujoonelime kere aga muutvat Saare 41 ka raskemates ilmastikuoludes hästi kulgevaks ja juhitavaks. Tõsi, välimuselt meenutavat – nii vähemalt arvab Saksa väljaanne – “eestlanna” veidi konkurente – Hallbergi ja Najadi (tegu on Rootsis valmistatud purjekatega).

Samuti jagasid sakslased kiidusõnu purjelaeva siseruumide disainile: salongid, kajutid on soliidsed, ruumikad, meeldivalt hubase valgustuse ja ventilatsiooniga; mõeldud on ka igale pisidetailile, mis muudab mereloleku vaid mõnusaks ja turvaliseks äraolemiseks.

Teine Saksa väljaanne Yacht-Magazin aga märkis, et kuigi tegu on Eesti laevatehase (estnische Werft) esimese oma kaubamärgi all valminud jahiga, millega turule tuldi, on eestlastel suur koostöökogemus soomlaste Finngulfiga, mis tõotab edu. Ka selle väljaande Tallinna lahel sooritatud eksklusiivtest annab Saare 41-le üldjoontes positiivse hinnangu.

Konkurent rootslastele

Kilpailija ruotsalaisille – nii pealkirjastas pikema ülevaate Saare 41-st Soome väljaanne Vene. Väljaanne kiidab samuti saarlaste valmistatud purjeka mugavust ja ruumikust, kuid ka selle sõiduomadusi, turvalisust ning merekindlust. Ka mootoriga liikudes on müratase salongides väike, mis näitab, et mootoriruumi helikindlus on õnnestunud.

Lisaks on Soome väljaandes kiidusõnu lausutud Saare 41 kajutite sisekujunduse kohta – mahagonist sisustus on 7 korda lakitud ja kõik interjööri disainimiseks kasutatud materjalid mõjuvad äärmiselt jõuliselt. Paneelide kinnitused on tehtud hoolikalt, purjeka sees ei näe kuskil kinnituskruvide päid. Lisaks on kõrgelt hinnatud panipaikade rohkust, köögi varustust, aluse head ventilatsiooni, aknaid jmt.

Ja veel, mida välismaised väljaanded meie purjeka juures hindavad, on selle hea hind – Segeln-Magazin andmetel on purjeka hind koos käibemaksuga u 318 000 eurot. Säärane sobilik hind andvat saarlastele rahvusvahelisel turul konkurentide ees märkimisväärse eelise.

* kiirusühik, millega mõõdetakse peamiselt laevade ning lennukite liikumise kiirust. Kiirusega üks sõlm liikuv keha läbib ühe tunniga ühe meremiili. 1 sõlm = 1,852 km/h = 0,51 m/s.


Saare 41

Pikkus: 12,5 m
Veeliini pikkus: 11,2 m
Laius: 3,92 m
Süvis: 2,0 m
Kaal: 10 500 kg
Krootpuri: 50 m2
Fokk: 39 m2
Spinnaker: 120 m2

Valmistaja: AS Saare Paat
Disain: Karl-Johan Stråhlmann

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 34 korda, sh täna 1)