Rootsi jaht jõudis madalikult sadamasse (2)

Rootsi jaht jõudis madalikult sadamasse

JAHTI PÄÄSTMAS: Felicia aitas madalikult lahti eraettevõtja Hillar Lipp koostöös Saarte Liinide Watermaster Classicuga.

Rootsi lipu all sõitev jaht Felicia, mis teisipäeva õhtul juhtimisvea tõttu Kuressaare lähedal madalikule sõitis, päästeti lahti ning tõsteti Roomassaare sadama kaile. Jahi tõmbasid madalikult lahti kohalik kalur ja süvenduslaev.

“Öösel tõmbasime välja ja hommikul vedasin ta Roomassaarde, kus see kai peale tõsteti,” ütles meresõidukit madalikult päästmas käinud eraettevõtja Hillar Lipp Oma Saarele, lisades, et jahil oli vint viga saanud ning kiil oli natuke rüüstatud, kuid õnneks pole midagi tõsist ning ta saab edasi sõita.

“Kõik on õnnelikult lõppenud,” võtab kogenud meremees jutu kokku, lisades, et päästmine oli ilmastikutingimuste tõttu tõsiselt raske.
“Jumal tänatud, et see Saarte Liinide Watermaster seal Kuressaare laevaliini peal tööd tegi, sest seekord oli jahi päästmiseks toorest jõudu vaja,” sõnas Lipp, lisades, et muidu oleks tugeva tuule poolt madalikule paisatud jahi päästmine vajanud veel rohkem aega ning energiat.
Lipu sõnul kasutatakse tema abi aastas ikka paar korda, sest piirivalvel on kergemad alused ja rippmootorid, millega sügavale kinni sõitnud alust aidata ei saa.

“Piirivalve ülesanne on pigem inimeste päästmine,” selgitas Lipp, miks tema eraettevõtjana jahtidel abis käib.
Kuigi laevatee on Lipu hinnangul korralikult märgistatud ja jahid viib seal madalikule pigem juhtide tähelepanematus, sooviks ta siiski, et veeteede amet sinna veel ühe märgi paneks.
“Sinna maa poole külge oleks veeteede ametil vaja ikka veel üks märk panna,” arvas ta.

Võiks olla rohkem reguleeritud

Kuressaare sadama kapten Oskar Jõgi, kellele rootslased samuti mitu korda päevas helistasid, arvas, et tegelikult võiks hätta sattunud aluste abistamine olla riiklikult paremini reguleeritud ning piirivalvel võiks olla tugev ja madala süvisega laev.
“Kui Saaremaal juhtub selline asi, siis puuduvad võimalused nende abistamiseks,” ütles Jõgi, lisades, et Hillar Lipp tõmbas küll jahi välja, aga tema on eraisik, kel tegelikult puuduvad kohustused. “Üle riigi on midagi mäda,” märkis mees.

Kuressaare jahisadama kapten teatas teisipäeval kella 17.30 ajal Kuressaare merevalvekeskuse korrapidajale, et sadama faarvaatri läheduses on purjedes jaht, mis ei liigu ning on kreeni vajunud. Sadamakapteni arvates oli jaht sadamast ligi 3,5 kilomeetri kaugusel madalikule sattunud.
Kuressaare piirivalvekordoni toimkond sõitis sündmuskohale asjaolusid selgitama ning tuvastas, et kivisele madalikule oli sõitnud Rootsi jaht Felicia kahe inimesega pardal.

Piirivalvekordoni toimkond alustas aluse vabastamist madalikult, kuid väga madala, umbes meetri sügavuse merevee seisu tõttu ei olnud võimalik jahti lahti saada. Samuti segas päästmistöid tugev, kuni 17 meetrit sekundis puhunud edelatuul.
Pärast paar tundi kestnud katsetusi jaht madalikult lahti saada lõpetas kordonitoimkond oma tegevuse ning Felicia meeskond jäi ootama ilma paranemist.

Merevalvekeskuse korrapidaja hoidis sidet jahi meeskonnaga ja inimelude ohtu sattumisel oli piirivalve valmis koheselt abistama.
Samas paigas juhtus õnnetus ka kuu aega tagasi, kui madalikule jäi kinni Vene lipu all sõitnud kaater Pearl.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 87 korda, sh täna 1)