Väinamere uus laev peaaegu valmis (9)

Väinamere uus laev peaaegu valmis

TÄITSA OLEMAS: Esimene uutest Väinamerele toodavatest laevadest on visuaalselt juba täiesti äratuntav.

Tõsiselt tormises ilmas, kus lendasid lillepotid ja kukkusid lipumastid, toimus eile Leedus Klaipedas Saaremaa laevanduse ajaloos kaks olulist sündmust. Veeskamistseremoonia peeti esimesel uuel parvlaeval ja kiilu sai alla teine ehitatav laev.

“Pool tööd tehtud,” naeris laevadega opereerima hakkava Saaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo pärast seda, kui dokis seisva esimese laeva parda pihta vahuveinipudeli puruks oli löönud. Leedo kinnitas, et tema on tulemusega väga rahul. Leedo lootis, et seni vaid jooniste pealt nähtud ja eile esmakordselt avalikkusele näidatud laevaga jäävad rahule ka teised.

Lisaks Leedo purustatud vahuveinipudelile andis laevale oma õnnistuse ka kohalik preester.
Siiski pole laev veel täiesti valmis ja päriselt saab ta vee kiilu alla lähitulevikus, kui ta pukseeritakse Norras asuvasse tehasesse. Seal tehakse sisetööd ja paigaldatakse seadmed. Hiiumaa ja mandri vahelisele liinile tuleb laev novembris.

Klaipedas Fiskerstrand BLRT tehases toimunud ehitusprotsess on Saaremaa Laevakompanii laevaehituse projektijuhi Virgo Vinkeli sõnul läinud üle kivide ja kändude, kuna tehases on korraga käsil paljude laevade ehitus. Siiski on Vinkel veendunud, et nõutud kvaliteet on olemas.

Teine laev alles tükkideks

Esimese laeva tseremoonia kõrval tähistati ka teist, saarlastele isegi vast olulisemat sündmust. Kiilu sai teine laev, mis hakkab sõitma just Kuivastu–Virtsu liinil.
Pidulikul tseremoonial, mis tähistab vähemalt 50 tonni valmimist laeva teraskonstruktsioonidest, asetati ühele laevadetailile tahvel, kus Eesti ja Norra mündid. Vinkeli sõnul see tahvel sinna ei jää, kuna müntide ja terase koosmõju ei pruugi parim olla.

Uue laeva konstruktsioonidest on Vinkeli kinnitusel valmis aga juba 1300 tonni, mis teeb ligikaudu 75 % kogu laevast. Teine laev peab liinile jõudma maikuuks.
Kiilupanekul esinenud Eesti majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts märkis, et taolised sündmused on väga positiivse sisuga, seda eriti praeguste raskete majandustingimuste juures.

Nime veel ei ole

Mõlemal tseremoonial kasutati laevade nimedena Saaremaa 1 ja Saaremaa 2. Leedo kinnitas Oma Saarele, et tegu ei ole laevade pärsinimedega. Neid lõplikult kinnitatud veel ei ole. “Meil on veel mõned kuud aega,” märkis Leedo, kelle sõnul olgugi, et nimekonkurss toimus, ei ole nime veel lõplikult lukku pandud.

BLRT Grupi Klaipeda Vakaru Laivu Statykla laevatehases eile peetud pidulikul tseremoonial osalesid Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimees Vjatšeslav Leedo, BLRT Grupi juhatuse esimees Fjodor Berman, Eesti vabariigi majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, Leedu vabariigi transpordi- ja kommunikatsiooniminister Eligijus Masiulis, Eesti suursaadik Leedus ja Norra suursaadik Leedus.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 45 korda, sh täna 1)