Maakonna uus bussigraafik põhjustab segadust ja nurinat (69)

Maakonna uus bussigraafik põhjustab segadust ja nurinat

HALB ÜLLATUS: Kuressaare elanik Miralda Hääl oli eile bussijaamas ebameeldivalt üllatunud, kui selgus, et uus bussigraafik ei võimalda tal aiamaalt enam õhtuks koju tagasi saada.

1. augustist uue liiniveolepingu alusel kehtima hakanud bussiliinigraafik tekitab inimestes segadust ja pahameelt.

“Telefon heliseb vahetpidamata, inimesed on täiesti segaduses,” ütles Oma Saarele AS-i Kuressaare Bussijaam klienditeenindaja Reeda Rand. “Üldiselt on väga raske siin praegu töötada, õhtuks oled ikka täiesti läbi.”

Klienditeenindaja rääkis, et aastakümnetega inimestele harjumuspäraseks saanud liinid on uue graafikuga pea peale keeratud, aga info muudatuste kohta on pealiskaudne. “Maavalitsus avalikustas küll liinisuunad, kuid liinigraafikud on lahti kirjutamata. Paljudel ei käi ka leht ja mõned ei tea üldse, et mingid liinimuudatused toimusid,” ütles Rand.

Nii mõnedki inimesed on uute bussiaegade tõttu bussist maha jäänud või teadmatusest asjatult bussi oodanud. Suurim segadus on nädalavahetuse liinidega, kus on kärped ja muudatused kõige suuremad. Nüüdseks on uued bussigraafikud täismahus nähtavad Kuressaare bussijaama koduleheküljel www.saarebussijaam.ee .

Palju segadust tekitavad ka uued liininumbrid, mida pealegi poole reisi peal muudetakse. Näiteks Kuressaarest Mustjalga läheb buss ühe liininumbriga, sealt edasi Võhmale aga juba teise liininumbriga. Inimene ei pruugi ju teada, et sellesama Mustjala bussiga saab ta ka Võhmale, viitas Reeda Rand.

Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna nõunik Virge Pihel ütles Oma Saarele, et mingit täiendavat teavituskampaaniat uue liinigraafiku tutvustamiseks maavalitsusel plaanis ei ole. AS GoBus teeninduspiirkonnas peab infotahvel peatust läbivate liinide suuna ja kellaaegade kohta olema üleval juba praegu, Harjumaa Liinid peavad sellekohase info üles panema augustikuu jooksul.

Mändjala külavanem Irja Lepik ütles Oma Saarele, et uus bussigraafik ei sobi eakatele inimestele, kes ei saa pühapäeval enam Kuressaares kirikus käia.
Hirmustes maamaja omav Kuressaare elanik Miralda Hääl oli pettunud, et uus graafik ei võimalda tal enam senisel moel aiamaal käia. “Nüüd on nii, et õhtul mine ja hommikul tule tagasi, aga ma tahan oma toimetused ära teha ja õhtul tagasi tulla,” kurtis Hääl, kes on edaspidi sunnitud kasutama kas jalgratast või paluma lastelt autotransporti.

Eile bussijaamas olnud Mustjala naine ütles, et uus graafik on muutnud keerulisemaks Tartusse sõitmise. “Varem oli nii, et Mustjala buss jõudis Kuressaarde 5–10 minutit enne Tartu bussi väljumist, nüüd on aga Tartu buss ammu läinud,” rääkis naine. Mustjalast Tartusse sõiduks tuleb ööseks Kuressaarde jääda või siis tulla Kuressaarde hommikul ja oodata, kuni Tartu buss kell 15.30 väljub.

Orissaare bussijaamas tegutsevast lillekauplusest öeldi, et ka Orissaare rahvas on pahur ega saa aru, mis kell mingi buss läheb. Bussipeatuses sellekohane info puudub. “Küsitakse meie käest, aga meie ka ei tea ega peagi teadma,” öeldi lillepoest.

Tühi reis Leisi vallas

GoBusi Saaremaa osakonna peainsener Nikolai Jakovets rääkis, et ettevõtte teeniduspiirkonda on uue liinina liidetud ka varem valla doteerimisel olnud Leisi–Asuka–Metsküla–Soela–Leisi õpilasliin. Esimese kahe päevaga pole sel liinil sõitnud mitte ühtegi inimest. Kuna maavalitsus keeldus Jakovetsi sõnul seda liini üldise liinivõrguga ühildamast, siis piirdub bussi töökoormus igal hommikul vaid ühe 29 km pikkuse reisiga.

Bussijuht tuleb hommikul vara linnast liinibussiga Leisi, teeb kohapeal Soela otsa ja sõidab järgmise bussiga Kuressaarde tagasi. Ülejäänud aja seisab buss Leisi päästekomando hoovil. “Me ei saa seda bussi Leisist ära tuua, sest 40 km tühjalt sinna ja 40 km tühjalt tagasi on väga kulukas ettevõtmine,” rääkis Jakovets, kelle sõnul alustab teine taoline liin kooliajal Tornimäel.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 176 korda, sh täna 1)