Kreeka laeva tükeldajad võtsid raua ja kadusid teadmata suunas (10)

Rahvasuus “Kreeka laevaks” kutsutud Volare-nimeline alus on Saaremaa rannajoont ilmestanud juba aastakümneid. Kahtlastel asjaoludel ta sinna kinni sõitis, sama kahtlased on ka tema teisaldamislood.

Laeva tükeldamisega on tegelenud mitmed erinevad firmad. Viimati üritas laeva tükkideks lõigata ja ära vedada Ecosalvager AS. Ettevõte jättis töö pooleli, kuna ilmaolud ei võimaldanud neil jätkata. Seejärel võttis tööotsa üle Priva Trading OÜ. Ecosalvageri juhatuse esimehe Viktor Väli sõnul ütles Priva Trading, et neid ilm ei sega ja lubas laeva lahest koristamise lõpule viia. Väli kinnitusel ei ole nimetatud firma aga siiani võetud kohustusi täitnud. 

Priva Tradinguga koos hakkas laeva lõikama ka Mostbalt OÜ. Nüüdseks see firma Saaremaa rannal enam ei tööta. Teada ei ole ka, kus on firma endised omanikud ja saamata on hulk raha.

Mostbalti juhataja oli tööde teostamise ajal Arvi Salong ning koos temaga töötas laeva-vraki kallal ka Igor Soom. Mehed on varem kuulsust kogunud Lihula pangarööviga. Nüüdseks on Salong end Mostbaltist taandanud. Uus juhataja on 24-aastane Meelis Vader, kes on vanglakaristust kandnud narkootilise aine käitlemise eest.

Mostbalti tegevusest omab head ülevaadet Kaunispe sadama omanik Priidi Saar, kellele firma on võlgu 45 300 krooni. Algselt tuldi firmast Saare jutule palvega, kas oleks võimalik läbi tema sadama meestele ujuvkraanale joogivett viia, rääkis Saar, no kuidas sa ikka ära ütled.

Peagi aga hakkasid mehed sadamasse tooma ujuvkraanal laevalt lõigatud vanarauda. Kui kraana ja puksiir olid Priva Tradingu omand, siis kasutas Mostbalt Saare sõnul veel üht alust, mis oli vanaraua hinna eest muretsetud. See õnnestus liigraske koorma all kaks korda uputadagi ja praegugi lebab see poolenisti põhjas, ujuvkraana kõrval, rääkis Saar.

Algul hakati vanarauda vedama öösel, hiljem ka päeval. Vanarauaautod sõitsid pidevalt, kuid Saarele keegi midagi maksnud ei ole. Saar avaldas arvamust, et ilmselt tekitas Mostbalti tegevus suurt kahju ka Priva Tradingule, kuid firma juhataja Indrek Haavel keeldus antud töödega seonduvat kommenteerimast.

Priidi Saar kinnitas, et rauda viidi näiteks Sikassaare vanametallikokkuostu. Sikassaare Vanametalli juhataja Heiki Sai aga eitab Kreeka laeva metalli tema firmani jõudmist. Mosbalti esindajatega kontakti leidmine on siiani ebaõnnestunud.

Arvi Salongi telefoninumber ei ole enam kasutusel ja praegu laeval gaaskeevitust tegeva firma V&G Gas Cutting Grupp ühe omaniku Voldemar Linaski sõnul võib ta olla Eestist lahkunud, ka tema firmale jäi Mostbalt võlgu.

Eelmisel sügisel lõpetas torm laeva lõikamistööd ja tõi ujuvkraana koos puksiiri ja vanametallilastiga madalikule. Pärast seda ei ole Mostbaltist midagi kuulda olnud.
Nüüd tegeletakse kraana madalikult päästmisega.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 235 korda, sh täna 1)