Maavalitsus lubab lähiajal uutes bussiliinides esimesed parandused teha (7)

Saare maavalitsus lubab palju segadust tekitanud Saare maakonna uue bussiliinivõrgu pärast esimese kahe kuu piletimüügiandmete laekumist üle vaadata. Esimesed muudatused liinivõrgus võivad tulla juba järgmisel nädalal.

Esimene suurem uue liinivõrgu ülevaatamine tuleb oktoobris, kui on olemas nii augusti kui ka septembri piletimüügiandmed, ütles Oma Saarele Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna nõunik Virge Pihel. “Iga uus asi võtab aega, et hästi tööle hakata, ja uus liinivõrk võeti kasutusse suvel just sellepärast, et siis on rahulikum periood ja võimalikud apsud teevad vähim tüli,” märkis nõunik, kes avaldas lootust, et septembriks toimib liinivõrk juba korralikult.

Virge Pihel rääkis, et maavalitsusse on uue liinivõrgu pärast helistatud päris palju. Üsna suur osa telefonikõnedest on olnud infopäringud bussiliinide marsruudi ja peatuste kellaaegade kohta. Paljusid inimesi häirib, et on vaja meelde jätta uus bussiaeg. On esinenud ka probleeme sõiduplaanide täpsusega – liini nimes on koht sees, aga sõiduplaanis peatust ei ole.

“Sellised vead oleme operatiivselt ära parandanud ja vabandame kõigi ees, kellele see on tüli teinud,” lausus Pihel. “Kontrollisime maavalitsuses kõik sõiduplaanid mitu korda üle, aga siiski ei pääsenud inimlikest eksitustest.”
On ka inimesi, kes on avastanud, et mingi bussiliini muudatus tekitab neile probleeme seoses tööl käimise või laste koolis käimisega.

“Nende probleemide puhul, kui need on mõistlikult ära põhjendatud ja võimalik lahendada ilma suurte kulutuste ja teistele inimestele probleeme tekitamata, teeme muudatused arvatavasti järgmisel nädalal ära, enne ka asjaomaste vallavalitsustega konsulteerides,” lubas Pihel.

Piheli sõnul on maavalitsusel inimestele palve, et kui neil on liinivõrguga seoses probleeme, siis oleks hea, kui maavalitsusse esitataks võimalikult põhjalik ja detailne ülevaade probleemi olemusest. “Kui vähegi võimalik, siis palun esitada küsimused ja probleemid
e-kirja teel virge@saare.ee , et maavalitsuse tööaega võimalikult efektiivselt kasutada,” selgitas Pihel, lubades kirjale vastata esimesel võimalusel. Kui
e-kirja saatmise võimalus aga puudub, siis võib ka helistada.

Liinivõrgu uuring on juba ajast maha jäänud

AS-i Harjumaa Liinid Saaremaa osakonna juhataja Mati Maas rääkis, et Saare maavalitsuse tellimusel 2007. aastal tehtud ja uute liinilepingute väljatöötamisel aluseks olnud maakonna liinivõrgu uuring ei vasta enam tegelikkusele. “Tegelikult liigub rahvast rohkem, kui seda väidab liinivõrgu uuring,” tõdes Maas, kelle sõnul kipuvad uuringu andmete alusel liinile toodud väiksed bussid reisijatele kitsaks jääma ning kinnitamata andmetel on mõni reisija ruumikitsikuse tõttu isegi bussist maha jäetud.

Maas pakkus välja seletuse, et mitusada tuhat krooni maksma läinud liinivõrgu uuring on tehtud majanduse kõrgseisu ajal 2007. aastal, aga majandussurutise tõttu on nüüd väga paljud inimesed hakanud isikliku sõiduauto asemel kasutama ühistransporti. Maas lubas, et olukord paraneb juba järgmisel nädalal, kui Saaremaale tuuakse juurde suuremaid busse.

Bussifirma tunnistab segadust piletimüügiga

Ehkki Saare maavalitsus lubas kevadel koos uue bussigraafikuga kehtestada liinidel ka tsoonipõhise bussipileti hinna, pole asi siiani toimima hakanud.

Tsoonipõhine piletihind tähendab, et reisija maksab oma lähtekohast sihtkohta sõites vaid otsetee hinna ega pea maksma liini sisse jäävate kõrvalepõigete eest. Näiteks kui Kuressaarest Kihelkonnale on mööda maanteed sõites 33 kilomeetrit ja buss sõidab vahepealt Kärlalt või Randverest läbi, ei peaks see Kihelkonnale sõitja piletihinda mõjutama.

Mati Maasi sõnul loeb programm praegu aga ka kõrvalepõiked piletihinna sisse, kuid programmi ümbertegemine on käsil ja loetud päevade jooksul saadakse see asi korda.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 35 korda, sh täna 1)