Ott Tänak on ralliaasta esimese poolega rahul

Ott Tänak on ralliaasta esimese poolega rahul

LUBADUS: “Järgmine ralli minu jaoks on Saaremaal,” lubab Ott.

Eesti autoralli valitsev meister Ott Tänak peab tänavuse hooaja esimest poolt igati õnnestunuks. Kõige enam rõõmu teeb Subaru Imprezaga võistlevale autosportlasele asjaolu, et kodumaal on tal õnnestunud korduvalt võita. “Kõik on võidetud, mis võita sai,” rõõmustab neljast seni toimunud etapist kolmel osalenud saarlane.

Võidud on meistrisarja arvestuses toonud tublisti punkte ning Viru ralli järel liidriks kerkinud võistleja edu lähima rivaali ees kasvas pärast juulis toimunud Lõuna-Eesti rallit 11-punktiliseks. Ott Tänakul on kolme etapivõidu järel koos 45 punkti, Priit Saluril teisena 34.

Tänak ütleb, et eesmärk on püüda meistritiitlit, kuid eelviimasel, Mulgimaal sõidetaval etapil ta ei osale. “Kui Ott Viljandis ei stardi, võiks lootusi tiitlile hellitada, aga tegelikult pole kahtlustki, et ta on täna Eesti parim N-rühma sõitja,” tõdeb Saluri.

Tänakul on lootus pääseda Pirelli noortetiimi

Septembris sõidetavast Viljandi rallist jääb Ott Tänak eemale, kuna ta osaleb samal ajal Austrias toimuval konkursil, kus valitakse välja kaks alla 27-aastast sõitjat, kellel õnnestub tuleval hooajal MM-sarja kuuel etapil võistelda Pirelli Star Driver’i meeskonnas. Rehvitootja Pirelli ja rahvusvahelise autoliidu FIA ühisprogrammi raames Soomes läbi viidud eelkonkursi läbis saarlane edukalt.

“Mul on ääretult hea meel, et osutusin valituks,” sõnab kahel sisutihedal päeval konkurentidega Soome MM-ralli eel mõõtu võtnud Tänak. Temale kogemusi jagav Markko Märtin ütleb, et esimene samm on tehtud, kuid pikk tee on veel minna: “Selle otsusega on Otile antud hea võimalus edasiseks arenguks rallimaailmas.”

Austrias tuleb eestlasel mõõtu võtta neljateistkümne konkurendiga. “Koos on 15 Euroopa võidusõitjat, kelle hulgast valitakse välja, kes järgmisel hooajal tiimis sõita saavad. Oma šansse ei oska ma teistega eriti võrrelda, kuna palju on võõrast rahvast. Tean vaid Läti ja Leedu parimaid,” selgitab 10. septembril pikkadel asfaldi- ja kruusakatsetel oma võistlusautoga starti asuv Märtini hoolealune.

“Tagasilöökideta ei saa,”

sõnab Ott Tänak, kes on sel aastal võistelnud nii Eestis kui ka Lätis ning MM-rallidel Portugalis ja Soomes. Kui aprillis toimunud Portugali etapi lõpetasid Ott Tänak ja Kristo Kraag N-rühma üheksanda ja absoluutarvestuse kahekümnenda kohaga, siis sel nädalavahetusel Jyväskylä ümbruses peetud MM-ralli pidid nad kahjuks sõidu N-rühma neljandalt kohalt katkestama.

“Kahju, et Soome ralli meile kurvalt lõppes,” nendib Tänak. “Seitsmenda kiiruskatse üheksandal kilomeetril kiires vasakkurvis purunes meie võistlusautol šarniir, mille tulemusel sõitsime rajalt välja ja otse suure kivi otsa, millest põrkusime tagasi teele ja lendasime üle katuse. Õnneks ei juhtunud minu ega Kristoga midagi hullemat, aga võistlusauto vajab nüüd oluliselt remonti.”

“Aasta on tervikuna üsna hästi läinud,” jätkab Tänak rõõmsamal toonil. Tulevikku vaadates teeb tema meele rõõmsaks asjaolu, et Eesti autoralli meistrivõistluste viimane etapp sõidetakse tavapäraselt Saaremaal. Kodustel teedel lubab Kärla noormees oma valgele Subarule uuendatud rallilogoga võistlusnumbrid peale kleepida ja taas stardis olla: “Järgmine ralli minu jaoks on Saaremaal.”

Uus kogemus uue autoga

Kolmapäeval sai Ott Tänak proovida Ford Fiesta R2 rallimasinat, sõidutades selle M-Spordis arendatud ja ehitatud auto esitlusel paarikümmet huvilist, läbides Lääne-Virumaal Kehalas kruusarajal ligi 80 kilomeetrit.
Parempoolse rooliga võistlusauto juhtimine Ott Tänakule probleeme ei valmistanud, kuid tema sõnul tuli sellele siiski mõelda, et kuidas ja kuhu sõita.

“Harjumise asi, aga ei olnud hullu midagi,” ütleb esmakordselt “valel istmel” sõidukit roolinud Tänak, kes sai ühtlasi Sadevi järjestiklülitusega 5-käigulise käigukasti kasutamise kogemuse. “Sellise käigukastiga pole ma enne sõitnud. Hea kast on, ei pidanud jalga gaasipedaalilt tõstma, rooli kõrval asuvat käigukangi ainult tõmbad ja lükkad.”

Brittide ettevalmistatud ralliauto jättis Ott Tänakule positiivse mulje. Kiidusõnu teenisid saarlaselt nii sõiduki amortisaatorid kui ka mootor. “Juhi jaoks on see auto üsna lihtsaks tehtud,” kiidab ta Ford Fiesta Sport 1,6-liitrise mootoriga 3-ukselisel mudelil baseeruvat võidusõiduautot, mille testimisel on abiks olnud Markko Märtin. “Ma arvan, et see on päris võiduvõimeline ralliauto, mis jaksab sõita,” ütleb Tänak.

Markko Märtini sõnul on tegu hea autoga, mille suurimaks plussiks Reigeri vedrustus: “Teiste samalaadsete autodega võrreldes on vedrustuse eelis. See peaks olema ka suhteliselt kerge auto oma klassis, lisaks vist üks odavamaid.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 36 korda, sh täna 1)