Kuivastu sadama ehitust venitas vilets killustik (6)

Kuivastu sadama ehitust venitas vilets killustik

TÖÖD VENIVAD: Endise bensiinijaama alalt on ebakvaliteetne killustik kokku kogutud ja ekskavaatorid valmistuvad korraliku ehitusmaterjali koormaid laiali ajama.

Kuivastu sadama laiendustööd seisid umbes kaks nädalat, kuna ehitusfirma Facio kasutas asfaltkatendi alusena ebakvaliteetset killustikku, mis tuli hiljem üles koorida.

Parvlaeva ooteala laiendustöid teeb Saarte Liinide korraldatud riigihankekonkursi võitnud Facio Ehitus. AS-i Saarte Liinid projektijuht Jalmar Jõksi ütles Oma Saarele, et firmaga sõlmitud lepingute kohaselt peavad tööd ühele poole jõudma oktoobrikuu keskel.

“Küll aga võivad asfalteerimistööd olla ebasobivate ilmastikuolude tõttu sel perioodil tehnoloogiliselt takistatud,” sõnas projektijuht. Lisaks ilmastikuoludele on sadama-ala laiendustöid venitanud probleemid asfaltkatendi aluse viletsa killustikuga.
“Hiljutine ligi kahenädalane tööseisak oli tingitud ebakvaliteetse killustikmaterjali tarnimisest töömaale,” selgitas Jõksi.

Jalmar Jõksi märkis, et tellija ja omanikujärelevalve meeskonna märkustest hoolimata ehitati valmis umbes poolt sadamaala hõlmav asfaltkatendi killustikalus. Ja alles pärast mitmeid laborikatsetusi tõdeti, et killustikmaterjal on ebasobiv tee-ehitusmaterjal ning nüüdseks on see ka üles kooritud. “Kooskõlastamiseks on esitatud uue mandril asuva karjääri materjali kvaliteeti tõendavad dokumendid,” lisas projektijuht.

Tema sõnul on Facio Ehituse AS-i mahajäämus esialgsest graafikust tänasel päeval üks kuu ning objekti tähtajaline valmissaamine on küsimärgi all.
Facio Ehituse objektijuht Harly Soppe oli telefonivestluses Oma Saarega kidakeelne, kuid kinnitas siiski, et objekti valmimistähtaeg ei tohi venida.
Muus osas ei soovinud Soppe teemat kommenteerida ega osanud midagi öelda ka võimalike Facio-vastaste sanktsioonide kohta.
Trahv ootab Faciot AS-i Saarte Liinid juhatuse esimehe Ants Tammlehe sõnul juhul, kui objekti valmimine venib.

“Seoses objekti mittetähtaegse valmimisega on tellijal õigus töövõtjat trahvida. Kuna tegemist on Euroopa Liidu rahaga ja reeglid karmid, siis seda ka tehakse,” kinnitas Tammleht Oma Saarele. “Trahvisummad võivad olla suured ja see raha jääb EL rahade paketti, seega riigile.”
Tammleht lisas, et objekti valmimise venimine kallinemist kaasa ei too. Jalmar Jõksi kinnitusel on Saarte Liinide järjekindel seisukoht, et ehitada tohib ainult kvaliteetseid ehitusmaterjale kasutades ja mingeid järeleandmisi ei tehta.

“On ju tänasel päeval vaadeldavad suured rattarööpad katenditel, mida uuel sadama ootealal enam näha ei soovita,” lausus ta.
Facio Ehitus tekitab Saare maakonnas peavalu teistelgi objektidel. Oma Saar kirjutas eelmisel nädalal, et odavate pakkumustega kolme ehitusobjekti riigihanked võitnud Tallinna ettevõte on ehitustööde alustamisega viivitanud. Loodetust aeglasemas tempos on töödega alustatud nii Kallemäe kooli ja Kuressaare 5. lasteaia ümberehitustöödel kui ka Muhu sotsiaalkeskuse ehitusel.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 190 korda, sh täna 1)