Saaremaa kaubamärgi loomiseks tehakse jõulisi samme (7)

Aastaid räägitud probleem, et Saare maakonnal puudub ühtne tunnusmärk, võib juba lähitulevikus saada lahenduse. Ühtse turismiarenduse ja -turunduse identiteedi loomiseks vajalik rahasumma on nüüd olemas.

MTÜ Saarte Turismiarenduskeskus sai LEADER-programmist 443 000 krooni just selleks otstarbeks, et välja töötada Saare maakonna brändistrateegia ja stiiliraamat. Turismiarenduskeskuse tegevjuht Villi Pihl ütles Oma Saarele, et rahataotlus on sisse antud ka PRIA-sse ning sealt tuleb vastus lähikuudel.
Saaremaa ühtse kaubamärgi loomise vajaduse üheks põhjuseks on Pihli sõnul see, et mitmed maakonna konkurentsieelised jäävad tahaplaanile paljuski selle tõttu, et meil ei ole oma kindlat identiteeti, mille kaudu suunata turismiarendust ja -turundust.

Ta lisas, et loodava strateegia üheks eduvõtmeks on kindlasti selle omaksvõtmine maakonna ettevõtjate ja laiema üldsuse poolt. Seetõttu peetakse oluliseks, et strateegia arendamise protsessi oleksid aktiivselt kaasatud ka ettevõtjad ja arvamusliidrid.
Seda, kas luuakse täiesti uus bränd või hakatakse arendama mõnda vanemat ideed, Pihl veel öelda ei osanud. Esialgne töögrupp peaks kogunema septembri lõpus ning selle aasta lõppedes peaks ühtteist juba olemas olema.

Kuigi ühtset identiteeti maakonnal veel ei ole, on ühe traditsioonilise asjana valmimas maakonda järgmisel aastal tutvustav turismikataloog. OÜ Saar ja Truuväärt koostab SA Saaremaa Turismi Sihtasutus tellimusel kataloogi, mis tutvustab Saare maakonda atraktiivse ja pidevalt uueneva turismipiirkonnana.
Koostaja ise nimetab turismikataloogi maakonna esindustrükiseks. 2010. aasta kataloogi peateema on ökoturism. Kataloog valmib kaheksas keeles ning seda levitatakse 12 turismimessil Baltimaades, Soomes, Rootsis, Venemaal, Poolas ja Saksamaal. Lisaks levitatakse kataloogi Eesti riigi ja EAS-i välisesindustes.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 37 korda, sh täna 1)