Saarlannad hakkasid päevapealt õpetajaiks (7)

Saarlannad hakkasid päevapealt õpetajaiks

UUED ÕPSID: Kersti Kukk (vasakul) ja Kadri Kakkum oma teisel õpetajaametipäeval Kose gümnaasiumi 10. klassiga.

Saaremaa neiud Kersti Kukk (22) ja Kadri Kakkum (24) keerasid sel suvel oma elu vähemal või rohkemal määral pea peale. Saanud kevadel kätte ülikoolidiplomid, otsustasid nad programmi “Noored kooli” raames tööle hakata hoopis õpetajatena. Teisipäev oli nende esimene koolipäev.

“Ma ei viitsi tüüdata inimesi asjadega, millest nad ei taha rääkida. Ei viitsi peale käia ja manguda, et rääkige ikka,” selgitab ajakirjanikudiplomiga Kersti, miks ta alustas 1. septembril Harjumaal Kose gümnaasiumis eesti keele ja kirjanduse õpetajana, mitte ei asunud leiba teenima päevauudiste kirjutamisega. Lisab veel, et kui pärast gümnaasiumi lõpetamist õpetaja ja ajakirjaniku ametit võrreldes tundus, et viimane on ägedam, siis nüüd tahab ta teha midagi, millest rohkem kasu oleks.

Kadri, kes on samuti lõpetanud Tartu ülikooli, kuid kirjanduse erialal, ütleb, et teda innustas soov ühiskonnale midagi tagasi anda. Kadri on lisaerialana eesti keelt õppinud ning Rootsis ja USA-s erinevate programmide raames õpetajapraktikat saanud. “Ma lihtsalt hakkasin haridusse uskuma, et see on nii oluline töö, ja on ka oluline, et õiged inimesed teeksid seda õigete meetoditega ja õigel viisil,” põhjendab Kadri, miks ta pärast viienädalast “Noored kooli” ettevalmistuskoolitust ennast Kose gümnaasiumis klassi ees seismas leidis.

Mõlemad märgivad, et nende valikus on suurt rolli mänginud ka nende endi gümnaasiumiaegsed emakeeleõpetajad Rita Ilves ja Marit Tarkin.
Noored on popid
Esimene koolipäev läks kõikides vanuseastmetes õpetavate neidude sõnul huvitavalt. “Iga klass on nii erinev. Vahetunni jooksul ei jõua toibudagi, juba tuleb uus rahvas peale ja läheb sama tekst, et tere, mina olen Kadri ja nii edasi,” räägib Kadri oma esimesest päevast õpetajana.

Mõlemad on vanemate kolleegide käest saanud juba ka suunised, et milliste õpilaste puhul tuleb eriti valvas olla. “Minu meelest on vastupidi. Kelle eest on hoiatatud, need on just hästi koostöövalmid olnud,” imestab Kadri.
Mõlemad neiud tunnistavad, et õpilaste reaktsioon oli esimesel päeval positiivne. “Neile meeldib see, et õpetajad on noored,” arvavad nad, kuid lisavad, et kui tõsisem töö pihta hakkab, siis elu vast nii roosiline enam ei ole.

Vinguda ei tohi

Noorte õpetajate, kes on muuhulgas ka 5. klassi abiklassijuhatajad, proovilepanemist esimestel päevadel ette pole tulnud, kuid Kersti märgib naerdes, et oli kuulnud, kuidas kaks poissi kihla vedasid: kas ta on poole aasta pärast veel koolis tööl või on juba nuttes lahkunud. Kersti võtnud asja huumoriga ja lubanud poistele, et tema ei lähe kuhugi.

Oma reeglid pandi esimestes tundides paika. “Kui nad on tunnis, siis nad ei tohi vinguda, valetada, ei ole hoolimatud kaaslaste, enda ja minu suhtes. Ja kui neile tundub, et minu tund on maailma igavaim, siis istuvad vaikselt ega hakka tundi segama,” loetleb Kersti. Lisaks muidugi teada-tuntud asjad nagu see, et spikerdamine ja töö esitamata jätmine võrdub hindega 1.
Ise olid nad esimesel päeval saanud väga hästi selgeks ühe asja.

“Me saime enda jaoks läbi mõelda, selle tundega harjuda, et pärast 1. septembrit tuleb ka 2. september ja pärast seda tuleb terve kooliaasta. Aga sellist tunnet, et oleks nagu kala vees, seda ei tule nii pea,” ütleb Kadri, vihjates, et nad on oma ettevõetud teekonna alles väga-väga alguses.


Kuidas saarlased Kosele sattusid

Programmi “Noored kooli”, mille kaudu Kersti Kukk ja Kadri Kakkum Kose gümnaasiumisse sattusid, eesmärgiks on luua keskkond uue liidrite põlvkonna kujunemiseks, kes toovad positiivseid muutusi Eesti haridusse erinevates eluvaldkondades tegutsedes.

Saarlased on programmi kolmanda lennu osalejad, kes valiti välja konkursil, kus ühele kohale kandideeris ligikaudu 7 inimest. Juulis algas 5 nädalat kestnud intensiivne koolitus. “Ei kujuta ette, et oleks pidanud kooli minema ilma selleta,” ütleb Kadri ning Kersti lisab, et enne polnud aimu ka, mis asi on näiteks töökava või reflektsioon. Samal ajal kui programmis osalejad koolis õpetavad, jätkuvad neile endile õpetamis- ja juhtimisoskuste koolitused.

Kose kooli sattusid nad aga pigem juhuse läbi. Kersti räägib, et tahtis tegelikult Tallinna, kuid seal ei olnud enam kohti. Teine eelistus oli Kerstil Harjumaa ja kuna ka Kadri tahtis õpetaja olla just mõnes Harjumaa koolis, siis nii need saarlannad Kosele õpetajateks läksidki.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 233 korda, sh täna 1)