Saarlastest purjetajad ihkavad olümpiale (3)

Saarlastest purjetajad ihkavad olümpiale

UUS KLASS: Brigita Sepp üritab olümpiale pääsu uudses Match Race distsipliinis.

Kaks Saaremaa Merispordi Seltsi kasvandikku on võtnud plaani teha kõik endast olenev, et jõuda 2012. aastal Londoni olümpiale. Brigita Sepp ja Kaarel Kruusmägi oleksid oma soovi täitumise korral esimesed
saarlastest purjetajad olümpiaregatil.

Seda, et tahtmine on taevariik, tavatses öelda juba vanarahvas. Londoni olümpiaregatt on mõlema purjetaja silmis alles helesinine unistus, mille saavutamiseks tuleb kõvasti vaeva näha ning mis ei sõltugi vaid purjetajatest endist.
Eesti jahtklubide liidu peasekretär Ott Kallas soovib mõlemale üritajale edu ning tõdeb, et olümpiakoondise uksest sisse pääsemiseks tuleb kõvasti tööd teha.

Brigita Sepp uues paadis

Saaremaa Merispordi Seltsis purjetamisega alustanud ning nüüd Tallinna jahtklubis töötav Brigita Sepp tahab Londonisse jõuda alles esimest korda programmis olevas Match Race distsipliinis. Elliot 6m tüüpi paatidega sõidetavas klassis on paatkonda vaja kolme naist. Lisaks Sepale on praegu paadis projekti algataja Piret Pomerants ning esimese asjana otsitaksegi kolmandat liiget. Sepa amet paadis on vöörimees, Pomerants on roolimees ning hetkel on vakantne soodimehe amet.

“Kolmanda liikme leidmisel seab omad piirangud ka see, et ta peaks olema teatud kaalus ja pikkuses,” räägib Sepp ning ütleb, et strateegilised näitajad on kuni 75 kg kaalu ja 1.80 pikkust. Sepp ja Pomerants, kes on vanad konkurendid juba Optimist-klassist alates, loodavadki oma paatkonda tõmmata veel kedagi endistest konkurentidest, sest üksteise nõrku ja tugevaid külgi teatakse hästi.

Match Race klass on veidi erinev teistest paadiklassidest, kuna seal ei sõideta kõik koos, vaid võistlus käib kahe jahi vahel. Võisteldakse turniirisüsteemis. Alagruppides sõidetakse omavahel läbi ning sealt edasi pääsevad paremad poolfinaali ja seejärel finaali. Võistlemiseks ei ole vaja ka oma paati, kuna alused on võrdsuse huvides alati korraldajate poolt ning võistluse käigus neid vahetatakse.
Sepp iseloomustab Match Race sõitu kui väga füüsilist ja kiiret reageerimist vajavat. Rada ise on kui tavapurjetamises ja seetõttu tuleb märke võtta väiksema ajavahemiku tagant.

Tallinna ülikoolis kehakultuuri õppiva Brigita Sepa sõnul on seni saadud võit näiteks maailmas 172. kohal asuva tiimi vastu. Eelmisel nädalavahetusel Pärnus toimunud Eesti meistrivõistlustel meestele siiski veel vastu ei saadud.
Ta lisab, et oluline on teenida võimalikult palju maailma edetabeli punkte, kuid selleks on vaja osaleda võistlustel, mis omakorda nõuab raha. “Loodame, et leidub toetajaid, kes usuvad meie projekti sama palju kui me ise,” on Sepp optimistlik.

Kruusmägi vajab massi

Ajal, mil Brigita Sepp ajab naiskonda kokku, on teisel saarlasel, Laser Standard klassis Londoni olümpiale pääseda ihkaval Kaarel Kruusmägil vaja lahendada hoopis teistsugune probleem. “Ma pean kaalus juurde võtma. Ilma selleta ei tule midagi,” räägib 68 kilo kaaluv Kruusmägi, et lisakilosid on vaja 10–14.

Massi ja jõudu on mehel vaja selleks, et Laserit ohjata. Kui väiksema purjepinnaga Laser Radialil sai Kruusmägi hakkama ka veidi tugevamates tuultes, siis Laser Standardi peal jääb rammu väheks.
Eesmärkidest rääkides vaatab SMS värves sõitev Kruusmägi ka juba kaugemale, 2016. aasta mängudele. Londoni mängude puhul saaks õnnestumiseks pidada juba regatile jõudmist, kuid mees ise arvab, et 26- aastasena 2016. a mängudel oleks ta purjetaja jaoks parimas eas ning seal oleksid sihid juba väga kõrged.

Nagu Brigita Sepp, märgib ka Kruusmägi, et lisaks kaalukergitamisele tuleb tal piisavalt osaleda maailmakarikaetappidel ning koguda edetabelipunkte. Seda ei saa siiski teha ilma rahata. Sel aastal mereakadeemias tüürimehe ametit õppima asunud Kruusmägi on leidnud endale mõned abilised, kes püüavad teda igati nõu ja jõuga aidata.

Olgugi, et Kruusmägi saavutas eelmisel nädalal Match Race Eesti meistrivõistlustel kolmanda koha ning teda on kiidetud kui head roolimeest, ta paadiklassi vahetama ei hakka. “Sai Laseril sõitma hakatud ning ühest klassist teise hüpata pole mõtet,” märgib Kruusmägi, kes Laser Standardi peal sõidab alles esimest täishooaega.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 95 korda, sh täna 1)