Tarbijakaitse uurib bussipileti hindade erinevust (4)

Saaremaa tarbijakaitsja Koidu Allvee pöördus maavalitsuse poole selgituste saamiseks, miks maaliinide bussipiletite hinnad erinevad olenevalt sellest, kas sõita linnast maale või maalt linna. Kaebusi selle kohta on tulnud nii tarbijakaitsesse kui ka maavalitsusse.

Kohaliku tarbijakaitseameti peainspektor koges omal nahal, kuidas Kuressaarest Tooma peatusest Aste asulani sõites tuli tal pileti eest maksta 10 krooni, kuid tagasi tulles 11 krooni. “Tegelikult peaks see ju sama olema,” arvas Koidu Allvee.

Maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mika Männik imestas, et seda tuntud probleemi juba ära lahendatud ei ole. Sellele on maavalitsus tema sõnul juba varemgi vedajate tähelepanu juhtinud.
Männik selgitas, et erinevat hindade arvestust esineb vaid üksikutel liinidel ning selle põhjuseks on peatuste erinev kaugus ja piletimüügisüsteemis tehtav ümardamine.

“Bussipeatused on paika pandud geograafiliste koordinaatidega, kui vaatad peatusi tee ääres, siis need ei asu kohakuti,” tõi ta välja. “Elektrooniline piletimüügisüsteem tõlgendab nii, et kui on 10,51, siis on hind 11 krooni, aga kui on 10,49, siis on 10 krooni,” tõi ta näite.

Tegemist on tema sõnul juba vana probleemiga ning ta lubas esmaspäeval vedajatelt aru pärida, miks ei ole nendel liinidel hindu juba ühtlustatud.
AS-i Harjumaa Liinid Saaremaa osakonna juhataja Mati Maas ütles, et nad on probleemist teadlikud ning lubas, et nende liinidel saab piletihindade erinevus esmaspäevaks likvideeritud.

GoBusi Saaremaa osakonna peainsener Nikolai Jakovets rääkis, et liinides on toimunud liiga palju muutusi ning nad ei ole jõudnud kõiki vigu ära parandada. “Me ajame hinnad ühte, nii kiiresti kõike ei jõua lihtsalt,” ütles ta.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 39 korda, sh täna 1)