Virtsu–Kuivastu liinile võib edaspidi jääda talveks üks laev (34)

Virtsu–Kuivastu liinile võib edaspidi jääda talveks üks laev

LIIGUB HARVEM, MAHUTAB ROHKEM: Kui praegu väljub laev Kuivastust ja Virtsust iga tunni tagant ja võtab peale kuni 80 autot, siis uus laev väljuks küll pisut väiksema sagedusega, aga võtaks peale 160 autot.

Pärast uue parvlaeva liiniletulekut järgmisel aastal võib Kuivastu ja Virtsu vahet jääda talveperioodil sõitma üksainus parvlaev.

OÜ Väinamere Liinid tegevjuht Urmas Treiel ütles Oma Saarele, et sarnaselt Hiiumaa liinile kavatseb riik 2010. aastal vähendada ka Kuivastu–Virtsu liinil reiside arvu kümne protsendi võrra.
“Arutelud graafiku osas veel käivad, aga üks variant on selline, et septembrikuust jääb liinile üks laev, mis hakkab sadamast väljuma 1 tunni ja 10 minuti tagant,” rääkis Treiel, kelle sõnul lisandub suveperioodil liinile abiks ka teine laev.

Urmas Treiel selgitas, et vaatamata graafiku hõrenemisele liini läbilaskevõime tegelikult suureneb. “Kui praegu väljub laev iga tunni tagant ja võtab peale kuni 80 autot, siis uus laev väljuks küll pisut väiksema sagedusega, aga võtab peale 160 autot,” viitas Treiel.

Igaks juhuks varuvariant

“Arvestuslik võimsus näitab, et uus laev peaks Kuivastu liini ära toitma, aga me ilmselt hoiame mingit varuvarianti juures,” ütles Saaremaa Laevakompanii suuromanik Vjatšeslav Leedo.
Urmas Treieli sõnul on praegu oluline küsimus, kuidas toimetada edaspidi üle väina veoseid, mis reisijatega kokku ei käi. Olgu selleks loomakorjused, prügi, kala või elusloomad.

“Igal pool mujal maailmas on tavaline, et sellised veosed liiguvad erilaevadega. Ka meil ei saa see asi igavesti vanamoodi kesta ja paratamatult tuleb selles osas mingid lahendused leida,” rääkis Treiel.
Väinamere Liinide tegevjuht tõdes, et erinevalt Hiiumaast, kus uue laevagraafiku üle käib vaidlus juba kevadest saadik, on Saaremaal kõik uue parvlaeva teemalised arutelud kulgenud positiivselt.

“Kiidetakse kõiki uusi investeeringuid, mis vedaja ja sadamad teevad,” tõdes Urmas Treiel. Tema sõnul on Saaremaal uut üleveograafikut arutatud Saare maavalitsusega, laiema avalikkuse informeerimine seisab veel ees.
“Kindlasti tuleb teatud vastulööke, nagu neid oli ka laid-tüüpi praamide väljavahetamise ajal, mil praam väljus sadamast iga 50 minuti tagant,” märkis Vjatšeslav Leedo.

Reedel osalesid Leedo ja Treiel Hiiumaa parvlaevaühenduse teemadel peetud avalikul arutelul Kärdla kultuurikeskuses, kus oli jätkuvalt kõne all uus parvlaevagraafik, mis on pälvinud esmajoones Hiiumaa ettevõtjate vastuseisu.
Kui seni sõitis kaks parvlaeva tippaegadel kahe- ja muul ajal neljatunniste intervallidega, siis uus laev väljuks kummastki sadamast iga kolme tunni järel. Esimene laev väljuks Heltermaa sadamast praeguse kella 6.30 asemel juba 5.00, mis ei sobi kaubaautodele ja muudaks ka kooliõpilaste elu.

Hiiumaa ettevõtjate liidu esimees Tanel Malk rõhutas arutelul, et praamiliiklus saab püsida kolmel vaalal. Nendeks vaaladeks on sagedus ja stabiilsus, mille tagamiseks peab käigus olema vähemalt kaks laeva. “Kolmas on see, et praamid sõidaksid siis, kui sõidavad inimesed,” lausus Malk.

Pole kahe laeva vastu

Vjatšeslav Leedo sõnul on aga vale see arusaam, nagu oleks laevakompanii kahe laevaga sõitmise vastu. “See on meile raha, sest meile makstakse reisi eest, aga arvestada tuleb ka riigi huve, kel on raha just niipalju, kui tal on,” märkis Leedo.

Ta lisas, et enne lõplike graafikute paikapanemist tasub esmalt ära katsetada jaanuaris liinile tuleva uue laeva võimekus.
Leedo tõdes, et Hiiumaa liinil on järjekordadega probleeme ja reisijate nurin selle pärast on õigustatud. “Mõnes mõttes on see objektiivne, sest liinilepingu vaidluste pärast meie areng 2–3 aastat lihtsalt seisis. Nüüd me helbime seda suppi, mis keedeti 2004. aastal,” sõnas Leedo.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 115 korda, sh täna 1)