AirBaltic sihib Eesti siseturgu (11)

AirBaltic sihib Eesti siseturgu

KAS LÄTLASED TOOVAD VÄRSKET ÕHKU? Kuressaares on seni proovitud lennuühendust Riia (fotol Kuressaare–Riia promoreisi reisijad), Helsingi ja Stockholmiga. Tänaseks on käiku jäänud Rootsi liin, kus lendab Estonian Air. Kas Läti lennufirma tuleb konkurentsi pakkuma, selgub kevadel.

AS Tallinna Lennujaam regionaalsete lennujaamade direktor Andres Taimla kinnitas, et Läti lennukompanii airBaltic on ilmutanud huvi meie siseliinidel lendamise vastu. Lätlased kinnitavad, et kevadel võivad saarlased oodata neilt häid uudiseid.

“Minu teada on lätlased ühel kõrgel foorumil ja täiesti avalikult seda välja öelnud: lendamine kolmnurgas Riia–Kuressaare–Tartu on perspektiivne,” kinnitas Taimla. “Euroopa Liidus on avatud taeva kokkulepe ja kellelegi ei tohi takistusi teha,” lisas ta.
Kuressaare–Tartu liinil oleks ajaline kokkuhoid lennusõidul märkimisväärne. Bussi või autoga kulub kohale jõudmiseks 5–6 tundi, lendamisele tund.

Läti lennufirma airBaltic asepresident Janis Vanags kinnitas samuti huvi olemasolu, ent firmasaladusele viidates ei soovinud ta kaarte avada.
“Kõik on võimalik, pole probleemi. Meil on sobilikke lennukeid. Töötame uute ühenduste loomise nimel. Uuel aastal tulevad kindlasti eestlastele meeldivad uudised. Kui vaja, siis lendame ka Eesti-siseselt,” sõnas Janis Vanags.

“Oodake järgmist kevadet ja kindlasti tuleb midagi ka Kuressaare kohta,” rääkis Vanags usutluses Kadi raadiole ja Oma Saarele. Vanags märkis, et nende eesmärk on pakkuda eestlastele võimalikult palju häid ühendusi.
AirBalticu asepresidendi kinnitusel on juba praegu paljud Eestist algavad lennud suurematesse Euroopa linnadesse Riia kaudu 20–25 protsendi võrra odavamad.

Uute liinide teemal on teravalt sõna võtnud majandusminister Juhan Parts. Estonian Air toob põhjenduseks oma lennupargi nappuse ja reisijate puuduse.
Andres Taimla on teist meelt. Tema arvates võiks lendajaid meie regionaal-setele lennuväljadele olla senisest enam.
“Huvipuudus ei ole põhjendus. Asjad paneb paika konkurents ja hinna-kvaliteedi suhe. Seal, kus see on olemas, asi ju toimib,” lausus Saaremaalt pärit Taimla.

Tema sõnul on selge näide lätlaste avatud Tartu–Riia liin, kus lennu keskmine täitumus on 70 % lähedal ja näitab kasvu. AirBaltic paneb kuu keskel lisaks hommikusele käiku veel pärastlõunal väljuva lennuki.
Andres Taimla kinnitusel on Kuressaare lennujaamal tulevikku. Järgmisest kevadest võivad Kuressaares maanduda juba 150-kohalised õhusõidukid.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 31 korda, sh täna 1)