Tasuta teenus on kummardus kliendile

Tasuta teenus on kummardus kliendile

 

Meile kõigile meeldib, kui meid tähele pannakse ja armastatakse. Isiklikul tasemel teame kõik, kuidas neid tundeid välja näidata – kena lilleõis lihtsalt niisama on kindla peale minek, eriti kui meesterahval tuleb pähe kinkida see mõnel “mittekohustuslikul” päeval, vaid lihtsalt kaunil sügisesel pühapäeval.

Ettevõte hooligu kliendist

Ettevõtte tasandil on samuti omad võimalused välja näidata, kui palju oma kliendist hoolitakse. Paljud firmad teevad püsikliendile soodustusi, sageli ootab kindlat kundet isiklik konsultant või klienditeenindaja. Suhted on niimoodi usalduslikumad ja asjaajamine sujub takistusteta.

Kõik need tublid klienditeenindajad on aga lihast ja luust inimesed. Ka neil on vaja osta süüa ja bussipilet, anda lapsele taskuraha jne. Ehk siis neile tuleb tehtud töö eest palka maksta. Küsimus on seega, kust see raha võtta – teenustasudena otse kliendi taskust või teeb ettevõtja midagi ka oma kulul?
Siit lähebki asi huvitavaks. Tarbijana soovime, et meil oleks maksimaalselt palju ja seejuures võimalikult madala hinna eest. Hea teenindus on tarbija jaoks tasuta lisahüve – kaupmehe tänu selle eest, et klient tema juurest oma ostud sooritas.

Raske dilemma ees on ka ettevõtjad. Ühelt poolt on nad ise tarbijad ja teavad seetõttu väga hästi tarbija tahtmist saada korraga nii meeldiva teeninduse osaliseks kui ka osta odavat kaupa. Teiselt poolt aga tuleb neil läbimüügi arvelt tagada sellele klienditeenindajale niisugune palk, et see inimene iga päev naeratada jaksaks, inimeste muresid kuulaks ja probleeme lahendaks.

Kas teenustasude võtmine on alati õigustatud?

Sellele dilemmale ongi kaks lähenemist. Osa ettevõtjaid, aga ka riik võtab iga liigutuse eest teenustasu. Seda hoolimata tõsiasjast, et hinnad võivad juba olla piisavalt kõrged – nagu seda näeb ettevõtete puhul; oma riigi kulud oleme maksude kaudu juba niigi kinni maksnud, aga teenustasudena maksame teist korda veel. Asi võib minna isegi nii kaugele, nagu kirjutas 12. oktoobri Postimees, et mõni perearst küsib raha ka lapse tervisetõendi väljakirjutamise eest!

Osa ettevõtteid aga kasutab teist teed. Need firmad arutlevad nii, et rahulolev klient tahab tema juurde tagasi tulla ja mõni kingitus või tasuta teenus on just selline tähelepanu ja lugupidamise märk, mis kliendi tagasi toob. Lõppkokkuvõttes suureneb käive ja äri läheb paremini. Nii teame poode, mis kauba peale tasuta ajalehti jagavad või ostetud riideeseme tasuta parajaks kohendavad.

Nagu näeme, on igal ettevõtjal valik, millist teed käia. Ka tarbijal on valik, millist kaupmeest või teenusepakkujat teisele eelistada.

Merit Trei
Eesti Krediidipanga
Kuressaare filiaali juhataja

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 92 korda, sh täna 1)