Bussipiletite hinnaprobleemid peavad lahenema lähinädalatel (3)

Saare maavalitsus loodab 16. novembriks lõpetada olukorra, kus reisijal tuleb maakonnaliinidel samu vahemaid läbides maksta erinevat piletihinda.

Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mika Männik selgitas Oma Saarele, et erinevused piletihindades tulenevad uue elektroonilise süsteemi ÜTRIS kasutuselevõtust. Kuna süsteem mõõdab peatuste vahelisi vahemaid meetri täpsusega, aga bussipeatused ei asu kohakuti, tekib ümardamisest tulenev vahe kuni 1 kroon. Lahendus sellise vahe likvideerimiseks on marsruutide käsitsi korrigeerimine elektroonilises piletimüügisüsteemis.

Praegu on probleemiks, et tulenevalt OÜ Kuressaare Bussijaam vananenud elektroonilisest piletimüügisüsteemist ei ole võimalik müüa piletit sihtkohta juhul, kui sinna saab erinevate liinidega. Samuti puudub kaardimakse võimalus. Lahenduseks oleks IT-alaste arenduste tegemine, ent praegu on lahtine, kas on mõistlik tellida täiesti uus lahendus või võtta kasutusele vedajate poolt juba rakendatav süsteem.

Teisipäeval toimunud kohtumisel leppisid vedajad ja maavalitsus kokku, et hinnad ühtlustatakse pärast liinigraafikutesse muudatuste sisseviimist ehk hiljemalt 16. novembriks.
Pärast seda peab piletimüügisüsteem võimaldama bussides piletite müümist jätkuliinidele selliselt, et nn sisseistumistasu teistkordselt ei kasseerita. Kuni uue süsteemi rakendumiseni suunatakse jätkuliinidele piletit osta sooviv reisija bussijuhi juurde.

Kohtumisel teatas bussifirma Atko esindaja, et võtab sarnaselt GoBusile kasutusele kahte sorti kiipkaardid. Marsruudikaardid annavad õiguse sõita kindlate peatuste vahet, kusjuures hinna arvutamisel on lähtutud lühimast vahemaast. Nn krediitkaardiga saab klient laadida soovitava rahasumma ja kasutada selle ulatuses transporditeenust vedaja kogu liinivõrgus. Need kaardid peavad samuti tõrgeteta tööle hakkama hiljemalt 16. novembriks.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 38 korda, sh täna 1)