Nael: Saaremaa autokoolide klientuur kahaneb (1)

Saaremaa sõiduõpetajad kogunevad tuleval nädalavahetusel konverentsile, et arutada autokoolide klientuuri kahanemisega seotud probleeme. Eelkõige teeb sõiduõpetajaid ärevaks teadmatus, kas klientuuri kahanemine nõuab autodelt ka täiendavaid investeeringuid.

Konverents “Kuhumaani kahaned, klient?” vaatab peakorraldaja professor Kosmose sõnul eelkõige tulevikku. “Klientuuri kahanemine on pannud mõtlema, kas praegu juba vaevalt üle armatuuri piiluda ulatuv klientuur tulevikus pedaalidenigi ulatub,” rääkis Kosmos.

Korraldaja kinnitusel kardavad sõiduõpetajad, et peagi peab tegema investeeringuid kahanenud õpilaste rooli taha mahutamiseks. Ühe anonüümseks jääda soovinud sõiduõpetaja sõnul on nüüdseks kujunenud olukord suisa skisofreeniline. “Kui juhiistme kõrgemaks tõstan, ei ulatu õpilased enam pedaalideni, kui aga istme alla lasen, et pedaalideni ulatuks, ei näe õpilased enam aknast välja,” kirjeldas sõiduõpetaja.

“Ma pidin oma õpilastele sõidutundideks omamoodi puukingad improviseerima, et nad pedaalideni ulatuksid ja aknast väljavaatamiseks monteerisin autosse periskoobi,” rääkis teine õpetaja. Kuid just selles õpetajate sõnul konks ongi – autokooli hinnad on endisel tasemel, kuid autod neelavad kahanenud õpilaste tõttu üha enam investeeringuid. Õhus on oht, et autokoolid peavad hindu tõstma hakkama, kuid masu ajal ei soovi keegi seda sammu astuda.

Seni teadaolevalt on kõige rohkem isiklikku raha magama pannud üks naabruses elav kohalik sõiduõpetaja, kes monteeris õppesõiduautole külge kaheksa kaamerat ja viis kogu juhtimise üle tavalise joystick’i peale. “Nüüd pole kahanemisest enam lugu, kogu juhtimine on ühel tasapinnal, ei mingeid pedaale ega aknani sirutumisi,” kirjeldas õpetaja. “Mu poolest kasvagu tulevikus õpilastel kas või kahe sentimeetri pikkused jalad kas või otse lõua alt.”

Auto juhtimine käib nüüd kompuutri abil, kuid see peletab õpilasi autodest eemale. Nii mõnigi on juba ettepaneku teinud, et juhib ettenähtud ajal autot oma koduarvutist. “See on absurdne!” karjatas õpetaja heitunult. “Ta võib ju autot kodust kauplusesse juhtida, kuid kuidas ta makaronid kätte saab?”

Autokoolide mure ei seisne ainult sõiduõppes, vaid õpilaste kahanemine segab märkimisväärselt ka teooriatundide läbiviimist. Küll ei näe õpilased üle laua ääre, küll näib neile, et tahvli nägemiseks on vaja binoklit, ning mõne puhul on autokooli poolt pakutud pastakas poole suurem kui õpilane ise. “Mul oli hiljuti üks õpilane, kes tuli tundi ust avamata, kummardas veidi ja mahtus ukse alt sisse,” märkis üks sõiduõpetaja.

Uuringute järgi oli sõiduõpilaste keskmine kasv veel paari aasta eest meeter seitsmekümne kandis, kuid iseäranis viimastel kuudel on täheldatud õpilaste kahanemist keskmise pikkuseni meeter, pluss-miinus paar sentimeetrit. Üllatavalt palju on väga ekstreemseid juhtumeid. Mõni õpilane on kahanenud nii palju, et saab kooli tulla vaid siis, kui tuule suund on täpselt autokooli poole. Juba on teada juhtumeid hooletutest õpilastest, kes hakkasid kooli minema vale tuulesuunaga ja pärast seda neid enam nähtud pole.

“Ma arvan, et see on interneti süü,” sõnas professor Kosmos. “Nad istuvad seal arvuti taga, vahivad iha.ee-s libakontoomanike soonilisi falloseid, üks käsi püksis, teine mängib hiirega, ning nii nad kössi vajuvadki.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 44 korda, sh täna 1)