Uutele laevadele saarte nimed (24)

Uutele laevadele saarte nimed

LAEV VALMIB: Norras Fiskerstrandi laevaehitustehases saab uus reisiparvlaev viimast lihvi. Viimaste andmete järgi peaks ta kodusadama poole teele asuma jaanuarikuus.
Autor: Virgo Vinkel

Saaremaa Laevakompanii palus veeteede ametil kooskõlastada esimese uue Väinamerel kurseerima hakkava reisiparvlaeva nimi “Muhumaa”, teise laeva nimi “Saaremaa” ja kolmandal “Hiiumaa”.

SLK tehnikadirektori Talvi Simmo poolt kolmapäeval veeteede ametile saadetud taotluses nimetatakse esimest uut laeva “Muhumaa” uusehitise projektiks nr 63, kodusadamaga Roomassaares.
“Samas palume broneerida projekti nr 64 nimeks “Saaremaa” ja projekti nr 65 nimeks “Hiiumaa”,” kirjutas Simmo.

Saaremaa Laevakompanii tegevjuht Tõnis Rihvk kinnitas Oma Saarele, et projektide taga on tõepoolest uued parvlaevad, kuid veeteede amet ei ole seni SLK kirjale veel vastanud.
Tõnis Rihvki sõnul on esimese laeva nimi kummardus Väinamere
saartele ja saarte inimestele. “Tegu on meie ajaloo esimese just Väinamere reisiliikluse teenindamiseks ehitatud parvlaevaga. Seetõttu on igati sümboolne, et laev saab endale nime ühe kauni ja kange saare järgi,” lausus Rihvk.

Rohuküla–Heltermaa liini teenindama asuv parvlaev “Muhumaa” kannab Saaremaa Laevakompanii laevastiku sinivalget värvikuube, sisekujundus tuleb nime vääriliselt Muhu toonides.
Laeval on avar reisijate ala, sealhulgas kohvik-bistroo, baar, kauplus ja päikesetekid. Sõidukite jaoks on kaks autotekki. “Muhumaa” mahutab 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat.

Alus on 97,8 meetrit pikk ja 18,5 meetrit lai ning suudab arendada kiirust 16 sõlme. Laev läbib Hiiumaa ja mandri vahemaa 75 minutiga, millele lisandub laadimis- ja lossimisaeg. Muhu saare ja mandri vahemaa läbimiseks kulub sellisel laeval 23 minutit.

SLK on BLRT Grupilt tellinud kolm identsete parameetritega reisiparvlaeva, mille jaoks tehtav investeering küünib 1,4 miljardi kroonini.
Koos sadamate valdajaga AS Saar-te Liinid tehtavate investeeringutega sadamate laiendamisse ja kaasajastamisse tõuseb uute laevade liinile toomisse paigutatav summa 2 miljardi kroonini.

Saari pakuti ka nimekonkursil

Uutele reisiparvlaevadele nimevariantide saamiseks korraldas SLK eelmise aasta septembris ka avaliku konkursi. Ühtekokku pakuti 1200 nime, millest parimate väljavalimiseks korraldati internetihääletus. Hääletusel osalenute lemmikuteks osutusid Lisete, Saarepiiga ja Luidja. Juba toona öeldi, et pole veel täitsa kindel, et konkursi võitnud nimed laevadele ka pannakse.

Oma Saare andmeil pakuti konkursil välja ka Saaremaa (Oliver Pant), Hiiumaa (Reno Reeder) ja Muhumaa (Helin Tamm). Ükski neist internetihääletusel väljavalituks ei osutunud.

 


 

Juhan Parts: konnad ja hülged sillaehitust ei sega

Pärast eile Saare maavalitsuses toimunud valitsuse püsiühenduse komisjoni kokkusaamist ütles majandusminister Juhan Parts Oma Saarele, et silla ehitamiseks ei lähe kindlasti enne 2020.–2021. aastat ning parimaks püsiühenduse variandiks peavad eksperdid silla põhjapoolset varianti, mille trass on sarnane praeguse laevateega.

“Olgu need siis hülged, konnad, linnud, elupaikade kaitsed või midagi muud,” kinnitas Parts Oma Saarele, et ühtegi keskkonnaalast takistust püsiühenduse rajamisel ei ole.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 105 korda, sh täna 1)