Lipukampaaniast (6)

Eesti turule on viimastel aastatel oma toodetega aktiivselt sisenenud mitmed välismaised toiduainetetootjad ning tarbijal on aina raskem eraldada kodumaiseid tooteid välismaistest.

Arvan, et kui pöörame üheskoos rohkem tähelepanu eestimaistele toodetele oma ostukorvis, siis suudame säilitada ka paljude inimeste töökohad. Mida rohkem on Eesti tööstustel tööd, seda rohkematele inimestele saavad nad ka tööd anda.

Tubli algatus

Minu arvates on lipukampaania, s.o tarbijatele suunatud teavituskampaania, väga tore algatus Eesti toiduliidult. Selle eesmärgiks on saavutada eestimaalaste suurem teadlikkus Eestis müüdavate toidukaupade kodumaisest päritolust, aidates ostjatel kauplustes selgelt ja lihtsalt ära tunda Eestis toodetu. Teavituskampaania kestel kannavad kõikide kampaaniaga liitunud toiduainetööstuste kodumaiste toodete hinnasildid kauplustes Eesti lipu märki.

Saaremaa lihatööstuse müügidirektorina võin kindlalt väita, et kõikide meie toodete müügiedu poelettidel mõjutab suuresti nii Saaremaa põllumehi, loomakasvatajaid kui ka lihatööstust.

Kui me müüme oma tooteid rohkem, siis saab meie tööstuses tööd rohkem inimesi ehk loomakasvatajad saavad ka rohkem loomi kasvatada, kui rohkem loomi kasvatada, siis on neile loomadele vaja rohkem jõusööta, mis omakorda tähendab, et on vaja rohkem vilja kasvatada, millest söödajahu toota. Kasu saavad kõik, põllumehest kuni lõpptarbijani, kelle lauale jõuab Eestis toodetud ja mis veel olulisem – kohalikust toorainest lihatoode.

Saabuvate pühade eel on just eriti oluline, et tarbijad mõtleksid rohkem kodumaise toodangu tarbimisele, nii saame kõik teha väikese jõulukingituse Eesti tööstustele, loomakasvatajatele ja tooraine tootjatele.

Saaremaa lihatööstusel oma kvaliteedimärk

Saaremaa lihatööstus on täna töötajate arvult üks Saare maakonna juhtivaid ettevõtteid. Anname igapäevaselt tööd rohkem kui 250 inimesele. Selleks, et rõhutada Saaremaa lihatööstuses toodetud toodete kodumaisust nii tooraine kui ka tootmise poolelt, töötasime välja ka oma toodete kvaliteedimärgi “Saaremaa Siga”. Praegune toiduliidu lipukampaania märgistus kaupluste hinnasiltidel on sellele veel täiendav kinnitus.

Mina kui Eesti toodete järjekindel tarbija võin kindlalt väita, et leian peaaegu igasuguste toiduainete osas oma ostukorvi sobiva eestimaise toote. Kohalikud tootjad on viimastel aastatel teinud väga tugevat tööd nii oma tootearenduses kui ka investeerinud suuri summasid uutesse tootmisliinidesse. Maitsevalik on laienenud ja on hakatud palju tähelepanu pöörama pakenditele, et tarbijail oleks mugavam. Seega kui meie kodumaise toodangu sortiment on niivõrd lai, siis ma ei mõista, miks peaksin kaupluses valima välismaise toote.

Lõpetuseks tahan öelda, et kui kauplustes oste sooritate, siis otsige kindlasti Eesti lipu märke hinnasildil. Kui valime kauplustest oma toidulauale lipukampaania märgistatud tooteid, siis võime kindlad olla, et Eesti toiduainetetööstused on ka tulevikus meie maakondades ja linnades ühed suuremad ja stabiilsemad tööandjad.

Koit Repnau
Saaremaa Lihatööstus OÜ
müügidirektor

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 33 korda, sh täna 1)