Vastukaja: “Segadus elektrikatkestusega keeras kooli elu pea peale” (7)

Oma Saar, 2. detsember
internetikommentaar

Kirchhoff
Piirkondlikud juhtimistasandid on likvideeritud, kõike otsustatakse Tallinnas. Alates novembrist likvideeriti piirkondlikud juhtimiskeskused ka mujal, lülitamised ja dispetšerjuhtimine toimub Tallinnas ja Tartus. Kohapeal on ainult mõõteteenuste Lääne piirkonna juhtimine, mis tegeleb mõõtesüsteemide kontrolli, arvestite vahetuse ja elektrivarguste otsimisega. 
 
See on alles algus, seda, mis hakkab toimuma tormide ja veidi suuremate tuultega, saab alles kiruda. Kui on tormid, siis seda tuult, lund ja jäidet jätkub lisaks Saaremaale ka Pärnusse, Raplasse, Järvamaale ja loomulikult ka Harjumaale.
Kui elektrit ei ole, on internet maas, mobiilid ei tööta, teatada ei saa – keegi ei vasta telefonikõnele või oled tundide kaupa kõnejärjekorras.

Need paar juhtimiskeskuse töötajat ei tegele siis kõnedele vastamisega, vaid on hõivatud võrgutalitustoimingutega, lülitamiste juhtimisega, pinge taastamisega, ja alati on esmane personali ohutuse tagamine. Kui vanasti teadis kohapealne mees praktiliselt peast, millise liini või külaga on tegemist, siis nüüd peab (näiteks endine Pärnus töötanud dispetšer) hakkama otsima, kus pärapõrgus näiteks see Tamsalu küla võiks asuda ja milline see nendest õige on, mis liinilt ta toite saab, peab kontrollima skeemi vastavust – see kõik võtab aega.

XXI sajandil on elekter meie elu hädavajalik osa, me oleme harjunud mugavuse ja just selle ootusega, mis puudutab elementaarset pidevat elektri varustuskindluse tagamist võrguettevõtte poolt. Kui juurde panna ka Eesti Energia jaotusvõrgu tasude tõus märtsist, siis minul on küll selline “lüpsilehma” tunne.

Eesti Energia jaotusvõrk on teinud riskianalüüsi ja tal on odavam panna rikete likvideerimine tormide korral oma alltöövõtjate õlgadele, samas ise kirjutavas ja kõnelevas pressis esitada heroilisi lugusid oma sangarlikust võitlusest loodusjõududega.
Tegelikkuses on see puhas müüt, sellega püütakse varjata oma hoolimatut suhtumist tarbijasse ja reaalse töö teevad ikkagi ära lepingupartnerid Eltel, Empower, Erko ja osaliselt ka oma töötajad.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 31 korda, sh täna 1)