Ruhnlastel on valida kolme laevatüübi vahel (3)

Reedel toimus Ruhnu rahvamajas koosolek, kus räägiti Ruhnu jaoks planeeritava uue reisilaeva ehitusest ning erinevate laevatüüpide eelistest ja puudustest.

Tuginedes eelnevalt läbiviidud Ruhnu olude ja vajaduste uuringule, pakkus majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ühendusepidamiseks välja kolm erinevat laevatüüpi.
Laevatüüpe tutvustasid majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Andres Lippmaa ja MEC Insenerilahendused OÜ juhataja Meelis Mäesalu.

Ruhnu blogi andmetel tundub soosituim laevamudel olevat katamaraan-tüüpi alus, kus on 60–100 reisijakohta, ning laev peab olema võimeline tooma saarele hädavajaliku liiklusvahendi (esmaabi, ehitusmaterjalide ja kohaliku looma- või maaviljelusprodukti transport) ja selle tunni möödudes ka ära viima. Laev on suuteline arendama kiirust kuni 28 sõlme ehk umbes 56 km/h. Sellise laeva miinuseks on suhteliselt suur hoolduskulu, talvine hooldus ja jääklassi puudumine.

Teise variandina pakuti välja esimesega mõõtmetelt ja kohtade arvult võrreldav alumiiniumkorpusega laev, millel samuti puudub jääklass, kuid mille hoolduskulud on esimesest väiksemad. Kolmas variant kujutab endast jääklassiga teraskorpusega laeva, mis on teistest kaks korda aeglasem.

Ruhnu vallavanem Aare Sünter ütles Oma Saarele, et ehkki lõpliku otsuse laeva valikul teevad spetsialistid, arvestavad nad ka ruhnlaste arvamusega.
Vallavanema sõnul on laeva ehituse prognoositav maksumus 50–70 miljonit krooni ning uus laev peaks valmima kas 2011. või 2012. aastal.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 37 korda, sh täna 1)