Häired lennuliikluses on muutumas reegliks (4)

Häired lennuliikluses on muutumas reegliks

PUUDUB HOOLDUSBAAS: Kuressaare lennujaamas pole ametis lennukite hooldustehnikuid, mistõttu ei saa rikkekahtlusega lennuk siin maanduda.
Foto: Peeter Kukk

Eile hommikul häirisid Tallinna ja Kuressaare vahelist lennuliiklust taas tehnilised probleemid, kuna Estonian Airi hommikune lend, mis pidi Tallinnast väljuma kell 7.35, lükati mitu tundi edasi.

“Kuna Kuressaares tehnilist baasi ei ole, pöördus lennuk Tallinna tagasi selleks, et kontrollitaks ühe mootori õlitussüsteemi tööd,” põhjendas Estonian Airi PR-direktor Ilona Eskelinen lennuki mitmetunnist hilinemist.
Oma Saarega vestelnud nördinud kodaniku sõnul on pea igapäevaseks muutunud lennuliikluse häired teda mõtlema pannud, et pealinna minekul on mõttekam arvestada bussiliiklusega.

Bussiga on kindlam

“No kuidas ma saan selle lennuki peale kindel olla, kui ma hommikul ei tea, kas ta üldse läheb,” rääkis naine. “Ja kui siis ükskord bussiga pealinna toimetatakse, on üritus juba läbi. Seega on kindlaim viis kohale saada juba varakult maismaatranspordile loota.”
Ilona Eskelinen tõdes, et viimastel päevadel on klientide usaldus lähiregioonide lennugraafiku paikapidavuse suhtes oluliselt kõikuma löönud ja lennufirma tunnistab, et klientide pahameel on igati õigustatud.

Eskelineni sõnul on Estonian Air võtnud tarvitusele lisameetmeid, et teha täiendav analüüs lennukite hooldusprogrammidele ja selgitada kohapeal saadaolevate varuosade vajalikkust, mis aitaks lennukite ootamatutest tõrgetest tulenevat seisuaega vähendada miinimumini.
Saare maavanema Toomas Kasemaa sõnul on maavalitsus teinud lennufirmale oma ettepanekud, et reisimiskindlust paremini tagada.

Maavanem soovitab lisalennukit

Maavanem ütles eile intervjuus Kadi raadiole, et on kaks võimalust, kuidas lennufirma seda tagada saab: kas hankida lisalennuk või sõlmida vastav leping mõne teise lennufirmaga juhuks, kui Estonian Airi oma lennukil mingi tehniline rike ilmneb.
Maavanem nimetas suureks plussiks seda, et Estonian Air on varasema lennufirma Aviesiga võrreldes reisijad alati sihtpunkti toimetanud, olgu see siis hilisema lennuga või bussiga, kuid mitte kunagi ei ole ükski reisija teenindamata jäänud.

Saare maavalitsus alustas eelmisel nädalal Estonian Airi suhtes järelevalvemenetlust, kuid otsustas Tallinna–Kuressaare lendude edasilükkamisest ja ühe lennu ärajätmisest teavitamata jätnud Estonian Airi mitte karistada, kuna leidis, et lepingu täitmise tagamine on saavutatav ka sanktsioonita.

Lendude sihiliku ärajätmise jutt on spekulatsioon

Saare maavalitsuse kinnitusel on Estonian Airi korraldatud lennuliiklus Tallinna–Kuressaare liinil seni toimunud suuremate tõrgeteta ning jutt lendude ärajätmisest reisijate vähesuse tõttu on puhas spekulatsioon. Spekulatsiooniks nimetas seda ka Estonian Airi juhatuse esimees Andrus Aljas. “See ei pea kohe päris kindlasti paika,” kinnitas ta Estonian Airi blogis. 

Maavalitsuse kodulehel avaldatud kalkulatsioonist selgub, et ühe reisi maksumus Tallinna–Kuressaare lennuliinil on 35 800 krooni. Toetus ühele reisile on Estonian Airi esindaja kinnitusel 26 600 krooni. Ärajäänud reiside eest ettevõttele dotatsiooni ei maksta.
Piletihinnad Tallinna–Kuressaare liinil on fikseeritud lennuettevõtte ja maavalitsuse vahel sõlmitud lepingus, Tallinna-Kuressaare lennupiletite hinnavahemik on 252–492 krooni.

 


 

LENDUDE STATISTIKA 1.1.– 10.12.2009

Sooritati 773 lendu ehk 386,5 edasi-tagasi lendu.
Tühistatud lennud: ilma tõttu 8 edasi-tagasi lendu; tehnilistel põhjustel 9 edasi-tagasi lendu.
Hilinemised enam kui 2 tundi: ilma tõttu 3 edasi-tagasi lendu; tehnilistel põhjustel 13 edasi-tagasi lendu + 1 Kuressaare–Tallinna lend.
Lennukite rotatsioon (lend hilines, kuna saabus eelmiselt lennult hilinemisega): 2 edasi-tagasi lendu.

Allikas: Estonian Air

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 24 korda, sh täna 1)