Nurinad bussigraafikute üle jätkuvad (4)

Augustist kehtima hakanud uus maakonna bussiliinigraafik tekitab jätkuvalt inimestele probleeme ning järgmise aasta jaanuaris hakkab Saare maavalitsus koos vallavanematega laekunud ettepanekuid taas lahkama.

Ühena viimastest laekus maavalitsusse Veere kandi elaniku Svedlanna Babenkova kiri, kus küsitakse algatuseks, et kas nädalane liinikilomeetrite arv Kuressaare–Veere liinil on kukkunud 2310 pealt 710 km peale talvekuudel ning 520 km peale suvekuudel. “Kas see on 25% kärbet, nagu väitis Saare maavalitsus?” küsib Babenkova.

Lisaks olevat jätkuvalt probleemiks, et buss ei sõida nädalavahetustel. Inimesel, kes peab näiteks pühapäeva õhtul või esmaspäeva varahommikul linnas olema, tuleb bussiliikluse hõreduse tõttu Kuressaarde sõita juba reedel.
“Liikumisvajaduse põhjuseid on ju väga palju ja pole vaja väita, et elanikke on vähe, busside täitumus madal,” ei ole Babenkova rahul maavalitsuse põhjendustega, miks bussigraafikud sellised on tehtud.

Svedlanna Babenkova teeb ka mitmeid konkreetseid ettepanekuid, näiteks taastada igapäevane hommikune ja õhtune bussiliiklus.
Maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mika Männiku sõnul on liinivõrk praegu selline, millisena ta on välja pakutud tellitud uuringus. “Läbirääkimised ja arutelud käivad nüansside üle,” lisas Männik.

“Selge on see, et rakendatakse neid ettepanekuid, mis on argumenteeritud, ehk siis tõesti on inimestel reaalne sõiduvajadus, aga buss ei käi,” selgitas Männik, milliseid ettepanekuid võetakse arvesse ja milliseid mitte. “Kahjuks on enamik pöördumisi olnud emotsionaalsed ega sisalda ettepanekut, kuidas ja miks võiks olla teisiti.”

Männiku sõnul viiakse suuremad ja põhimõttelised muudatused bussiliiklusse sisse arvatavasti siis, kui rakendub koolireform. “Siis võivad gümnaasiumiastme õpilastel tekkida hoopis uued sõiduvajadused,” selgitas ta.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 34 korda, sh täna 1)