Eesti Energia esitas kordades priskema arve (11)

Eesti Energia esitas kordades priskema arve

IGANENUD MOODUS: Paberi peal näitu esitades võib Eesti Energia asjast valesti aru saada ja kliendile vildaka arve esitada.
Foto: Repro

Leisi vallas elav Aili sai juunikuu elektriarvet nähes ebameeldiva üllatuse osaliseks, kuna tavapärase keskmiselt 100-kroonise tasumisele kuuluva summa asemel vaatas talle seal vastu 850 krooni.

Saarte Hääle toimetusega rääkinud Aili sõnul on see kummalisel kombel juba teistkordne juhtum, kui ta oma elektriarvelt kordades suurema summa leidis.
“Umbes aasta tagasi oli ka nii, siis oli elektriarve ootamatult 500-krooniseks kasvanud ja nüüd oli juurde pandud 500 kW, kuigi kasutanud olime vaid 78 kW,“ rääkis pettunud klient.

Aili sõnul oli neil nagunii juba olemas ka pisut ettemaksu, mistõttu oleks juunikuu elektriarve pidanud jääma isegi alla 100 krooni.
“Eks see natuke sandi tunde tegi küll. Kui ikka kogu aeg oled ausalt arve ära maksnud ja siis tehakse niimoodi, ega see meeldiv ei ole,” märkis ta. Aili nentis, et ta võiks ju selle arve ka niisama lihtsalt ära tasuda, et seegi summa siis ettemaksuks jääks, kuid ta tahaks siiski, et asi ausalt jutti saaks aetud.

“Alles näitas kuskil saates, kuidas ühel naisel samamoodi oli juhtunud. Temal ainult oli veel arve maksmine otsekorraldusega tehtud ning nii tehti tal pangaarve otse tühjaks. Praegu mõtlen – hea, et endal pole otsekorraldust tehtud!” arvas ta.

Skanner luges valesti

Eesti Energia pressiesindaja Marina Bachmanni sõnul sai selline asi juhtuda ainult seeläbi, et klient oli esitanud oma näidu spetsiaalse näidukaardiga. “Kuna meil näidukaardi andmeid loeb süsteemi sisse skanner, siis ilmselt lugeski skanner selle näidu valesti sisse,” sõnas Bachmann Saarte Häälele.
Ta selgitas, et kuna kliendini jõudnud arvel oli esitatud näidust number 2 asemele sattunud hoopis 7, siis võis skanner tõesti kogemata kahe seitsmeks lugeda. “Mis selle põhjus võib olla, kes teab, võib-olla olid näidu numbrid pisut halvastiloetavalt kirjutatud,” pakkus ta.

Bachmann nentis, et kliendil pole vaja selle üle muretseda, et talle selline valearve laekus, vaid tal tuleks lihtsalt elektrifirma klienditeeninduse poole pöörduda. “Seal lepitakse kliendiga kokku, kuidas talle paremini sobib, kas ta tasub selle arve järgi, mis talle esitatud on ja see raha jääb siis ettemaksuks või esitatakse talle lihtsalt uus arve õige näidunumbriga,” selgitas ta.

Pressiesindaja sõnul on taoliste valenäiduga arvete laekumine klientidele üsnagi harv juhus. “Neid aeg-ajalt küll esineb, aga siis just posti teel saadetud näidukaartide puhul,” möönis Marina Bachmann.
Suurem osa kliente tema sõnul näidukaardiga enam näite ei esitagi, sest selleks on mitmeid teisi lihtsamaid võimalusi, mille puhul näidu valestiminekut tavaliselt ei esine.

“Kuna antud juhul on kliendil sarnane juhus olnud ka varem, siis võib-olla soovitaksime tallegi esitada oma näidud mõnel teisel pakutud viisil,” märkis elektrifirma esindaja.
Suure arve saanud Aili arvas, et ju tal tulebki siis edaspidi hakata näite interneti teel teatama.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 110 korda, sh täna 1)