Mustjala pulm Ruhnu saarel

Folkloorietendust Mustjala pulm on tänaseks mängitud paljudes erinevates Eesti paikades. Näitame rahvale, kuidas vana kombe kohaselt Mustjalas pulmi peeti.

Viimastel aastatel on ette võetud reisid Eesti saartele. Käidud on Kihnus, Hiiumaal ja Vormsil.
Sel aastal 10. juulil külastasime Ruhnu saart ja andsime 1,5-tunnise etenduse Ruhnu saare elanikele ja saare külalistele. Mustjala pulm oma lõbusate laulude ja mängudega haaras kaasa kogu sealse publiku. Sai kaasa laulda, tantsida ja osaleda vanades pulmamängudes.

Saarele sõitsime Lätist pärit jahiga Palsa ja sõit kestis päris kaua – 5 tundi. Aga toreda seltskonnaga olles möödus reis ruttu. Keset merd saime ka veidi tugevamat loksutamist, aga kohale me jõudsime, tänu toredale meeskonnale.
Saarel tervitas meid Ruhnu vallavalitsus. Järgnes ekskursioon Ruhnu kirikutes ja põhjalik ülevaade saare ajaloost, teejuhiks Liise talu peremees Märt.

Liise talu hoovis toimus ka meie etendus. Pärast etendust istusime ühises pulmalauas ja öö saabudes asusime taas koduteele. Öine meri oli vaikne ja päikesetõusuks olime taas kodusadamas Roomassaares.
Tore reis sai teoks tänu kultuurkapitali Saaremaa ekspertgrupile, kultuuriministeeriumile ja Mustjala vallavalitsusele.

Reine Vinter

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 80 korda, sh täna 1)