Tasulise telepildi kvaliteedi eest vastutab teenusepakkuja (12)

Tasulise telepildi kvaliteedi eest vastutab teenusepakkuja

Foto: Egon Ligi

Viimasel ajal on telerivaatajatelt jätkuvalt kõlanud pahameeleavaldusi, et pärast digitelevisioonile üleminekut on telepildi kvaliteet järsult halvenenud: see kas hangub või kaob hoopiski.

Tehnilise järelevalve ameti (TJA) esindaja sõnul on praegusel suvisel ajal telepildi kvaliteedi halvenemise peamiseks põhjuseks ülilevi, kui aga telepildi vastvõtu eest makstakse raha, peaks klient ikkagi visamalt aru pärima teenusepakkujalt.

“Käesolev suvi on teatud mõttes ainulaadne: juba pikemat aega on meie ilma kujundanud kõrgrõhuala, mis on ülilevi tekkel soodustavaks asjaoluks,” rääkis Tehnilise järelevalve ameti peadirektori asetäitja Priit Soom Saarte Häälele. “Saaremaa oludes puudutab see eelkõige neid televaatajaid, kes võtavad signaali kas Sauvere või siis Orissaare telemastist.”

Ülilevi eriti õhtuti

Samas tuleks silmas pidada, et reeglina mõjutab ülilevi teleri pildi kvaliteeti just õhtusel ajal. Kui aga pildi kvaliteet on korrast ära kogu ööpäeva vältel, võib tegemist olla kas kehva signaaliga või on viga ikkagi signaali vastuvõtjas.

Soomi väitel oli ülilevi probleemiks ka analoog-TV ajal, kuid ainult selle erinevusega, et siis nägime näiteks kahte telepilti korraga. “Digi-TV puhul on aga signaal kas kvaliteetne või seda pole üldse.”
Tehnilise järelevalve ameti peadirektori asetäitja kinnitas veel, et ega ülilevi vastu midagi teha eriti ei saa.
“Tõsi, minu andmetel on AS Levira viimasel ajal muutnud või plaanib muuta Saaremaal ja Hiiumaal asuvate saatjate modulatsiooni, et ülilevist tingitud võimalike häirete mõju minimaliseerida,” lisas ta.

Mis aga puudutab televaatajaid, kes oma kodudes võtavad vastu tasulist telepilti, siis neil soovitas Soom eelkõige pöörduda teenusepakkuja poole.
“Kui te ikkagi maksate operaatorile raha ja sellest hoolimata on telepilt kehv,” lausus ta, “siis tuleks visamalt avaldada survet teenusepakkujale.”
Näiteks Viasati puhul Priit Soom eriti ei uskunud, et telepildi kehva kvaliteedi põhjuseks võiks olla ülilevi.

Tuul nihutab taldrikut

“Viasati telepilt jõuab kliendini ju otse satelliidilt ja kui pildi kvaliteet on vilets, võib põhjus olla kas signaali edastamises või selle vastuvõtus,” kommenteeris ta ja lisas: “Näiteks võib tuul olla nihutanud satelliitvastuvõtu taldrikut. Kuid ka säärasel juhul saab klient ise midagi vähe ära teha ja olukorra parandamiseks peaks ta ikkagi tegema koostööd teenusepakkujaga, sest säärase vea saab parandada vaid vastava ala spetsialist.”

Lisaks võib klient tasulise teenuse kvaliteediga tekkinud probleemide küsimuses abi saamiseks pöörduda ka tarbijakaitseameti ameti poole.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 108 korda, sh täna 1)