Mustjala–Võhma tee sai tolmuvaba katte (3)

Mustjala–Võhma tee sai tolmuvaba katte

VÄLKNÕUPIDAMINE: Mõneminutiliseks aruteluks tegid tööpausi gudronaatori autojuht Heino Sild (vasakul), kattematerjali vedavate autode juhid Andres Niits ja Ants Magus, gudronaatoril töötav Ivo Toll ning Tallinna tehnikakõrgkooli praktikandina teemeistri ametis Rait Hansen.
Foto: Aare Laine

Reedel lõpetasid AS-i Saaremaa Teed töömehed tolmuvaba katte paneku nii kohalike elanike kui ka turistide jaoks tähtsal teelõigul Mustjala ja Võhma vahel. Tõsi küll, oma järge ootab Möldri sild, kuna praegu on selle rekonstrueerimine, õigemini uue silla ehitamine veel pooleli.

Maanteesild Möldri jõele saab ehitaja (samuti AS Saaremaa Teed) sõnul valmis 20. augustiks. Pärast seda kaetakse seegi lõik immutuskatte ja killustikuga. Nõnda siis võivad huvilised tänavu septembrist sõita Võhmalt Saaremaa Sadamasse ja Mustjalast Panga pangale mööda tolmuvaba teed.

Saaremaa Teede Kuressaare piirkonna teemeistri Jüri Lemberi sõnul pandi teelõik katte alla kahe päevaga. Suuri tee-ehitusmehhanisme oli eelmise nädala viimastel tööpäevadel metsadevahelisel mereäärsel maalilisel teelõigul koguni tosinajagu.
“Kuus autot vedas kattematerjali, gudronaator pani bituumenit, objektil oli kaks teerulli ja kaks höövlit valmistas alust pidevalt ette, pluss veel kastmisauto – päris suur vägi oli neid seal,” andis Jüri Lember ülevaate.

“Kas on juba valmis?” oli reedel Paatsa ristmiku lähedal elav Tamme talu perenaine Elle Pirsi rõõmsalt üllatunud. Nii Tamme pere kui ka paljude teiste tolmutee ääres elavate inimeste kannatus pandi aastakümneteks proovile, kui autorataste poolt üles keerutatud tolm kattis majad, õuemuru, kartulipõllu, köögiviljaaia, lillepeenrad ning tikkus lahtisest aknast tuppagi, “rikastades” lauale pandud toidukraami. Nüüd on kõigel sellel õnneks lõpp.
Teemeeste edasine tööjärg on Odalätsi kandis. Augusti lõpus saab tolmuvabaks ka Mustjala–Kihelkonna–Lümanda–Tehumardi tee Odalätsi lõik.

“See on nüüd sellel aastal katte alla minevatest suurematest objektidest viimane. Töödki on seal natuke rohkem, kuna aluse ettevalmistamine, mis on üsna mahukas töö, võtab palju aega. Seal tuleb kasutada geotekstiili ja muid materjale,” teavitas Jüri Lember.
Nõnda siis muutuvad Saaremaa teed üha rohkem turistisõbralikumaks ja mõistagi võidavad sellest kõige rohkem ikkagi saarlased ise.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 289 korda, sh täna 1)