Linn võtab ülekäte läinud välireklaamid käsile (13)

Linn võtab ülekäte läinud välireklaamid käsile

KUS ON REKLAAMI KOHT?: Suuremat segadust tekitavate harkjalgreklaamide koht on määruse kohaselt kohviku sissekäigu vahetus läheduses.
Foto: Kertu Kalmus

Kuressaare heakorraeeskirja järgi on linnavalitsusel õigus reklaamimäärust eiravaid ettevõtteid trahvida kuni 20 000 krooni ulatuses, kuid linn üritab esialgu veel heaga ja teeb kahe nädala jooksul välireklaamide üle tihedat järelevalvet.

Seda selleks, et niinimetatud patustajad teaksid ilma avalikku häbiposti riputamiseta ise oma reklaamid ettenähtud paikadesse sikutada. Linnaarhitekt Hannes Koppel tõdes olukorrast Saarte Häälele rääkides, et reklaamindust on Kuressaares küll aastate lõikes korrigeeritud, kuid kuna tõsisemad heakorramured on nõudnud suure osa ametnike võhmast, siis on välireklaamid saanud mõnevõrra vähem tähelepanu.

Suur osa reklaamidest on linnaarhitekti sõnul nõuetekohaselt kooskõlastatud ja reeglitest kinni pidajad on igati kiitust väärt. Samas leidub aga palju neid, kes reeglitest hoolima ei kipu. “Reklaamide asukohad on fikseeritud, aga kui juhtub nii, et kontroll on väiksem, siis hakkavad reklaamid liikuma kohtadesse, kus nad olema ei peaks,” selgitas Koppel.

Jätavad kooskõlastamata
Nimesid välja toomata, on linnaarhitekti sõnul Kuressaares ettevõtteid, kes ei taha reklaamide paigaldamist kooskõlastada.

“Kardetakse, et kui nad tulevad linnaga asju kooskõlastama, siis ei pruugi luba saada, mistõttu jäetakse luba küsimata,” märkis ta. “Meie eesmärk on see, et linnas tekiks ses osas võrdse kohtlemise printsiip. Praegu peame kohati lahendama ettevõtete vahelisi igapäevaseid tülisid,” märkis Koppel. Tema hinnangul annaks taolisi konflikte vältida üksteist austades ja määrustest kinni pidades.

Linnaarhitekt tunnistas, et vanalinna kitsad ja kõverad tänavad ei anna kõigile ettevõtjatele võrdseid võimalusi. Nii tõstetaksegi harkjalad käidavamatesse kohtadesse lootuses nende abil kaugemate äripindade külastatavust tõsta. “On räägitud ettevõtja äririskist ja arutletud sellegi üle, kas asukoht äriajamiseks vanalinna kõrvaltänavas on valesti valitud, kuid kui kogu äritegevus koonduks suurtele uutele äripindadele kaugel linnasüdamest, oleks see põnts kogu linna toimimisele,” arvas Koppel.

Räigeid rikkumisi pole
Linna heakorra järelevalve spetsialist Heino Vipp selgitas n-ö reklaamiolukorra teket sellega, et ettevõtete jaoks majanduslikult raskel ajal üritati asja lõdvemalt võtta.

“On pisut pigistatud silma kinni, et kõik saaksid ikka tegutseda, aga kord on siiski kord,” tunnistas Vipp. Tema sõnul suuremaid reklaamialaseid rikkumisi otseselt olnud ei ole, kuid mõningaid soovitusi on reeglite eirajatele jagatud. Et aga reeglite eirajad pahandavad reeglitest kinnipidajaid, siis võtab Heino Vipp mõistliku aja jooksul ette spetsiaalse reklaamireidi, et tänavatel korda majja lüüa. “Kuna reklaamid pole suured, siis võtame selleks mõistlikuks ajaks kaks nädalat, mille jooksul ettevõtted saavad oma reklaamid fikseeritud paikadesse paigutada,” märkis ta. Kui ka see patustajaid ei distsiplineeri, siis lubas Vipp määruse eirajad ajaleheveergudel nimeliselt välja tuua.

Sellest järgmine ja Heino Vipi sõnul viimane samm on rikkujate trahvimine. Heakorraeeskirja rikkumise eest on võimalik juriidilist isikut karistada kuni 20 000 kroonise rahatrahviga. “Selleks see kaks nädalat ongi, et inimesed vaataksid selle pilguga oma reklaamid üle, sest meil pole ju eesmärk kindlasti trahvida, aga eeskiri on täitmiseks ja elu on nii paika pannud, et igal asjal on oma kord.” Hannes Koppel lisas omalt poolt, et linnavalitsusel on kavas reklaamimäärus kriitiliselt üle vaadata ning probleeme tekitanud punktid selgemaks kirjutada.

Spaa reklaam kolis kohviku ette



Sel nädalal pöördus Kuressaare linnavalitsuse poole kohviku Chameleon omanik Egon Kaljulaid, tuues välja probleemi, mis oli tekkinud kohviku sissekäigu vahetus läheduses. “Johan Spa tuli pani sisuliselt meie sissekäigu juurde oma kohviku reklaami,” rääkis Kaljulaid, lisades, et 100 meetrit eemal asuva spaa reklaam ei olnud Chameleoni ukse ees seistes küll mitte lõõgastusasutuse vahetus läheduses. Ka Egon Kaljulaid rõhus siinkohal sellele, et üht ettevõtet teisele lubade jagamisel eelistada ei tohiks.

“Ka mul on linna ääres teisi ettevõtteid, ma tahaks ka võib-olla neile kesklinna otse konkurendi ukse ette reklaamtahvli püsti panna,” ei pidanud kohviku omanik juhtunut kuigi normaalseks. “Kui hetkel on määrus selline, nagu ta on, siis tuleks seda ka järgida seni, kuni see ära on muudetud,” oli Kaljulaid veendunud.
Linnaarhitekt Hannes Koppel ütles antud juhtumi kohta, et kõnealuse välireklaami asukoht läheb kindlasti reguleerimisele, sest linn oli spaale küll Kauba tänavale reklaami paigaldamiseks loa andnud, kuid nad ei oleks tohtinud tõsta seda Chameleoni juurde kesklinnapoolsele küljele.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 99 korda, sh täna 1)