Kuidas erivajadustega inimene parvlaevale pääseb?

Kuidas erivajadustega inimene parvlaevale pääseb?

 

Saarte Hääle toimetusele laekus küsimus erivajadustega inimeste parvlaevadele pääsemise ja neile laevadel loodud võimaluste kohta.

Erivajadustega isikute teenindamisega seotud korraldav info on täpsemalt kirjas www.tuulelaevad.ee lehel. Selleks et laevasõit ladusalt sujuks ja erisoovid arvesse võetaks, tuleb kassas piletit vormistades kindlasti öelda, et sõidukis on liikumispuudega inimene, kes soovib kasutada lifti. E-piletisüsteemi kõiki erisusi tuua ei saa, seepärast peab pileti kindlasti kassas vormistama.

Seega saavad kõik kliendid, kellel on mingid täiendavad soovid või vajadused, oma asjad korda ajada sadamakassas. Kui öelda kassas, et vajate kohta lifti läheduses, siis annab kassa vastava info laevale edasi. Uutel laevadel on erivajadustega inimeste jaoks kõik kenasti läbi mõeldud: on olemas lift, bistroos on piisavalt ruumi nii liikumiseks kui ka kehakinnitamiseks, on võimalik minna poodi, invatualett on ruumikas, päikesetekile pääseb selleks spetsiaalselt mõeldud paigaldatavaid kaldteid mööda.

Ilma saatjata erivajadustega inimeste teenindamiseks eraldi töötajat laeval ei ole. Loomulikult abistavad silmnähtavalt abi vajavat inimest nii töötajad kui ka kaasreisijad.

Erivajadustega inimeste teenindamine parvlaevadel

Vedaja teeb olemasolevate võimaluste piires kõik, et reisijad tunneksid end parvlaevasõidul mugavalt. Seejuures saavad reisijad ka ise palju ära teha, et koostöö sujuks.

Soovime, et erivajadustega inimesed saavad probleemideta neile ette nähtud soodustused ja vajaliku tehnilise abi parvlaevasõidul. Juhime tähelepanu mõnedele asjaoludele, mida on soovitatav erivajadustega reisijal ja tema saatjal jälgida, et kõik vajalikud toimingud läheksid ladusalt.

Lifti kasutamine parvlaeval

Erivajadustega inimeste teenindamiseks vajalik lift on olemas parvlaevade Saaremaa, Muhumaa ja Regula pardal. Liikumispuudega inimeste teenindamiseks parvlaevadel on nii Rohuküla–Heltermaa kui ka Kuivastu–Virtsu liinil vähemalt üks laev, millel on lift erivajadustega reisijate vedamiseks.

Palume oma reisi võimalusel aegsasti planeerida ja välja selgitada sadamakassade (telefoni teel Rohuküla–Heltermaa liinil tel 47 91 119 ja Kuivastu–Virtsu liinil 45 45 433 või e-posti aadressil info@tuulelaevad.ee) või infokeskuse (tel 14 204, info@tuulelaevad.ee) kaudu, millistel kellaaegadel väljub selline laev, kus on loodud paremad tingimused erivajadustega inimeste transportimiseks reisijate salongi.

Selleks et erivajadusega inimene saaks meeldivalt teenindatud, palume informeerida juba kassas piletit vormistades, et soovite kasutada lifti. Nii saab klienditeenindaja omakorda edastada vastava info kohe operatiivselt laeva. Võimalikult varajane informeerimine on vajalik selleks, et laevameeskond saaks planeerida laadimisprotsessi ja tagada erivajadusega inimese sõiduki vaba juurdepääsu liftile.

Kui see pole aga mingil põhjusel võimalik, tuleb informeerida laevaperet laeva laadimise ajal, et vajate täiendavat abi reisijate salongi liikumiseks. Päris iseseisvalt on erivajadustega inimesel keeruline laeval toimetada, kui vähegi võimalik võiks kaasas olla saatja, kes suhtleb laevameeskonnaga. Laevameeskond teeb endast parima, et luua normaalseks ülesõiduks vajalikud tingimused kõigile reisijatele.

Anu Hiiuväin
Väinamere Liinide
teenindusjuht

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 51 korda, sh täna 1)