Kanada laevakompanii tahab “Hiiumaa” ära osta (21)

Kanada laevakompanii tahab “Hiiumaa” ära osta

LAEVAST HUVITATUD: Bruce Paterson (vasakul) ja Alexander E. Izett tahavad üliheade tehniliste näitajate ja suurepärase disainiga “Hiiumaad” sõitma Kanada vetesse.
Foto: Egon Ligi

Üks maailma suuremaid laevafirmasid British Columbia Ferry Services Inc tunneb huvi AS-i Saaremaa Laevakompanii kolmanda uue laeva “Hiiumaa” ostmise vastu.

Võimaliku laevaostu sooviga Saaremaale tulnud BC Ferries’i laevastiku tehniline direktor Bruce Paterson ja laevade väljavahetamise programmi direktor Alexander E. Izett viibisid üleeile Saaremaa Laevakompaniis ja tutvusid muuhulgas ka siinse laevapiletite müügisüsteemiga. Põhiline eesmärk, mis neid Saaremaale tõi, oli Alexander E. Izetti kinnitusel aga siiski see, et nad on väga huvitatud praegu Norras viimistlusel oleva “Hiiumaa” ostmisest.

“Olemegi siin selleks, et uurida lähemalt uusi laevu, kuna oleme huvitatud ühe sellise ostmisest,” ütles Izett Saarte Häälele. “Eriti pakub meile huvi just kolmas laev, mis on alles Norras kokkupanemisel,” nentis ta. Bruce Paterson märkis, et nende laevastik koosneb ühtekokku 37-st erineva suuruse ja disainiga laevast, mis on kõik soetatud väga erineval ajal. “Hetkel on meil aga käsil laevastiku moderniseerimine ja see konkreetne mudel (“Hiiumaa”) on täpselt sobiv vahetamaks välja üht sarnast laeva meie laevastikus,” selgitas ta.

Patersoni sõnul oleks juba valmiva laeva ostmine nende jaoks väga hea tehing, kuna siis ei peaks nad ise hakkama laeva ehitamist korraldama. Kui “Hiiumaa” osas peaks Saaremaa Laevakompaniiga käed löödama, siis suunduks laev pärast valmimist Norrast otse Kanada läänerannikule. Bruce Patersoni sõnul teenindavad nende laevad aastas ühtekokku 20 miljonit inimest ja 9 miljonit sõidukit. “See kõnealune laev oleks meie laevastikus selline keskmise suurusega,” märkis ta.

Alexander E. Izetti sõnul viibisid nad kolleegidega sel teisipäeval “Saaremaa” pardal järjest kuus tundi veendumaks analoogse laeva sobivuses Kanada vetesse. “”Saaremaa” on tõsiselt ilus laev,” kiitis Izett. Paterson lisas, et kuuetunnise meresõidu eesmärk oli ka katsetada, kuidas laev tuulise ilmaga toime tuleb, ja pettuma selle suutlikkuses kanadalased tema sõnul ei pidanud.

Saaremaalt edasi suunduvad kanadalased Norrasse, et näha, kuidas laeva ehitusprotsess sujub. Saaremaa Laevakompanii tegevjuht Tõnis Rihvk selgitas Saarte Häälele, et laevakompanii grupi ettevõtete prioriteet on mandri ja Lääne-Eesti saarte vahelise liikluse korraldamine ja selle viimine järkjärguliselt uuele tasemele.

“Usun, et need, kes viimasel poolel aastal on neid investeeringuid märganud, seda ka hindavad. Kes märgata ei taha, need ei saa kunagi märkama,” rääkis Rihvk. Samas nentis ta, et neil on rõõm tõdeda, et koos BLRT Fiskerstrandiga arendatud uued “Saaremaa”-tüüpi laevad pakuvad huvi ka väljaspool Eesti turgu ning edasi on kõik juba läbirääkimiste küsimus.

“Eks me peame kõik otsused rahulikult läbi mõtlema olukorras, kus taas on päevakorda kerkinud riigi oma laevapargi ehitus ja muud alternatiivsed investeeringud saarte ja mandri vahelise liikluse tarbeks,” lisas ta. “Hiiumaa” peaks Fiskerstrandis tellijale üle antama esialgsete plaanide kohaselt 31. märtsil.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 50 korda, sh täna 1)