Ettevõtjad on Facebook’i edukalt enda heaks tööle rakendanud (1)

Ettevõtjad on Facebook’i edukalt enda heaks tööle rakendanud

HEA ABIVAHEND: Kadi raadio Facebook’i fännileht aitab selle haldajate sõnul paremini teada saada, mis kuulajatele huvi pakub.
Foto: Egon Ligi

Kevadel populaarses suhtlusvõrgustikus Facebook (FB) oma fännilehe avanud Kadi raadio tõusis mõne nädala eest seal suurima liikmete arvuga saarlaste loodud kogukonnaks. Seda tänu kampaaniale, mis tõi lehele vähem kui nädalaga üle 2000 liikme nii mandrimaalt kui ka saarelt.

Kadi raadio tegevdirektori Gunnar Siineri sõnul oli kampaania näol tegu puhtalt eksperimendiga. “Panime auhinnaks pääsme neljale Grand Rose’i saunakeskusse ja auhinnamäng hakkas levima uskumatu kiirusega,” tunnistas Siiner. Sellele, kas raadio seeläbi ka kuulajaid juurde sai, on Siineri sõnul aga raske vastata.

“Peamine eesmärk on olla seal, kus on rahvas,” märkis ta ja rõhutas, et Kadi raadio ei pea end vaatamata edukaks osutunud kampaaniale sotsiaalmeedias turundamises asjatundjaks. “Meie tegevus on täna asjaarmastajate tasandil. Eesmärgiks on saada kuulajatelt võimalikult palju tagasisidet – mis neile meeldib, mis mitte,” rääkis raadio juht.

Samas on sotsiaalvõrgustikus kogukonna omamine tema sõnul hea võimalus inimeste teavitamiseks uutest põnevatest saadetest. “Olgem ausad, kui ikka meie programm ei meeldi kellelegi, siis ei hakka ta meid kuulama ka peale FB fännilehe loomist. Lihtsalt rumal oleks sellist tasuta kanalit nagu FB eirata,” arvas Gunnar Siiner, et kui ikkagi antakse võimalus oma ettevõtet tasuta reklaamida, siis tuleb seda teha. Raadio tegevdirektor mainis, et peab sotsiaalturundust sellisel kujul hetke trendiks, ja tõdes samas, et mingil hetkel see kindlasti muudab oma seniseid vorme ja väljundeid.

Kuressaare vanalinnas asuv Arensburg Boutique Hotel & Spa on suhtlusvõrgustikus oma leheküljele kogunud üle 1000 liikme. See on nende turundusjuhi Kertu Kiinvaldi sõnul aktiivsemalt kasutusel olnud umbes aasta ning hotell peab sotsiaalmeediat väga oluliseks turunduskanaliks.
“Kui ettevõte aktiivselt iga päev Facebookis tegutseb ja oma fännide jaoks olulist infot annab, sündmusi kajastab ning liikmed saavad omavahel kogemusi vahetada, siis see loobki väga kiiresti kasvava suhtlusvõrgustiku,” selgitas Kiinvald.

Turundusjuhi sõnul on nad korraldanud ka erinevaid kampaaniaid loosimiste ja küsitluste näol, tänu millele kasvab liikmete arv eriti jõudsalt. “Ühest küljest aitavad kampaaniad kaasa huvigrupi suhtluskeskkonna kasvamisele, teisest küljest soovime auhindasid välja pannes oma fänne ja juba ka reaalseid kliente premeerida,” põhjendas Kiinvald ja kinnitas, et neile kui Saaremaa turismiettevõttele on FB üks kiiremaid kanaleid info edastamiseks nii kohalikele kui ka kaugematele külalistele.

Muhu mustrid laia ilma

Tikkimismustreid vahendava Muhu tikandite fännikülje taga on samuti ettevõtlikud saare inimesed, sedakorda Muhust. OÜ General Invest reklaami ja turunduse eest vastutava Toomas Ligi sõnul alustasid nad fänniküljega tänavu 14. jaanuaril ning see sai loodud alguses üsna kõhklevalt, et kas seda ikka on vaja lisaks ametlikule veebilehele. “Mis loosimistesse puutub, siis sellega me fännigruppi kunstlikult suurendanud ei ole. Kõik toimub loomulikul teel ja see arv võiks peegeldada tõsiseid huvilisi, kes hoolivad sellest kunstist ja huvituvad tikkimisest,” rääkis Ligi.

Ta selgitas, et nende veebileht www.muhutikand.ee ja FB leht said nime tegelikult Leida Kirstu esimese raamatu järgi, mis ilmus 1998. aastal, ning siis ei osatud oodatagi, et see kujuneb nii populaarseks. Soovituseks teistele ettevõtjatele märkis Toomas Ligi, et erinevate FB lisadega on võimalik rajada väga edukas infokeskus. Samuti võib see olla väga hea koht, kus uurida tagasisidet ja arvamust näiteks arendatava toote või mingi teenuse kohta.

“FB ei ole koht, kus spämmida teemadel, et osta seda ja osta teist. Keegi ei soovi saada oma seinale pidevat “osta minu tooteid” reklaami. Inimesi huvitavad pigem põnevad videod, pildid või mõni asjalik artikkel antud valdkonnast,” arvas Ligi. Sõna “suhtlusvõrgustik” peegeldab tema hinnangul sealset edukust kõige paremini. “Kui sinu ettevõtte lehel vihiseb tuul, siis ta jääbki seda tegema. Suhtlemine ja vastamine tekitab arutelusid ja kaasab aina rohkem inimesi. Jaga head nõu ja loo väärt lugemist,” soovitas ta.

Linn panustab kaasamõtlemisele

Suhteliselt populaarseks on osutunud ka Kodukoht Kuressaare blogi fännileht, mida muuhulgas haldavad linnaarhitekt Hannes Koppel ja pressiesindaja Silver Saluri. FB fännikülg sai Saluri sõnul avatud tänavu aasta alguses ning lehte administreerib praeguse seisuga kolm inimest. Arutelusid ja erinevaid teemasid algatama on oodatud aga kõik huvilised. Mingeid loosimisi fännilehel Saluri sõnul korraldatud ei ole, sest see on pigem lihtsalt info edastamise kanal.

“Väga paljud Kodukoht Kuressaare fännid on mandrilt, nii et see on üpris hea võimalus anda ka mandrisaarlastele teada, mis kodulinnas toimub,” nentis ta. Linna pressiesindaja tunnistas, et sotsiaalmeedia on küll hea enese reklaamimiseks, kuid samas on see linnavalitsusele väga hea võimalus anda inimestele võimalus kaasa rääkida ja mõtteid vahetada. “Paljud on sotsiaalmeedias oma väljundi leidnud, kuid eks neidki ole, kes erinevaid võimalusi veel ei kasuta. Igal juhul soovitan sotsiaalmeediat agaramalt kasutada, sest kahju sellest kohe kindlasti ei teki, pigem ikka kasu,” lausus Saluri.

Populaarsemaid saarlaste fännilehti
• Raadio Kadi – 2646 liiget
• Club Privilege – 1648
• Muhu Tikand – 1428
• Arensburg Boutique Hotel & Spa – 1153
• Grand Rose Spa – 1005
• Club Diva – 955
• Kodukoht Kuressaare – 856
• Kuressaare Gümnaasium – 715
• Puhkus Saaremaal – 588
• Saarte Hääl – 564
Allikas: Facebook

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 73 korda, sh täna 1)