Seadmerike jättis kliendid üle Eesti tunniks internetita (2)

Seadmerike jättis kliendid üle Eesti tunniks internetita

ERAKORDNE JUHTUM: Et internetiühendus sellises mahus kaob, on Elioni kinnitusel täiesti erakordne.
Foto: Arhiiv

Eile hommikul ei töötanud Elioni sidesüsteemide rikke tõttu üle Eesti paljud telefonid, häiritud oli hädaabinumbrile helistamine, internet ei lugenud veebiaadresse välja ning mõned SEB ja Swedbanki pangaautomaadidki olid ajutiselt pilditud.

Elioni avalike suhete juht Lilian Nõlvak teatas kell 12.15 ajakirjandusele, et Elioni teenuste toimimisega seotud probleemid puudutasid nii digi-TV, interneti kui ka VoiP-telefoni kliente üle Eesti ning katkestus kestis ühtekokku 1 tund ja 15 minutit. “Tegemist oli erakordse juhtumiga viimase 20 aasta jooksul nii Elioni kui ka meie eelkäija ajaloos, mille toimumise tõenäosus on äärmiselt väike,” tunnistas Nõlvak.

Saaremaal kadus internet seeläbi nii EQ kui Teetormaja klientidel. EQ Computeri juht Egon Kaljulaid ei osanud täpselt öelda, mis rikke põhjustas, kuid selgitas Saarte Häälele, et esialgu kadusid ära kõik Elioni nimeserverid. “Seetõttu ei saanud inimesed enam sisestada veebiaadresse. Sissetrükitud nimed ei lahendunud lihtsalt enam IP-aadressideks,” ütles ta.

Kaljulaid lisas, et tegemist ei olnud vaid Saaremaal esinenud probleemiga, kuid EQ Computeri klientidel oli internet täielikult kadunud ehk vaid 10 minutiks. “Meil internet päris ära ei kadunud, teatud programmid, mis ei tööta nimepõhiselt, töötasid edasi. Täitsa nullis oli internet 10 minutit, aga nimepõhised programmid ei töötanud sarnaselt tervele Eestile umbes tund aega,” rääkis ta.

Õhtu hakuks tuvastasid Elioni eksperdid, et ulatusliku rikke põhjuseks oli tuumikvõrgu seadmete rike. Tuumikvõrk on Lilian Nõlvaku sõnul võrgukiht, millega on seotud kõik ülejäänud võrgukihid, ja seetõttu oli rikke ulatus üle-eestiline. Nõlvak kinnitas, et Elionil on nii väikeste kui ka suuremahuliste rikete puhul tegevusplaan, et tagada kriisiolukordades probleemi kiire lahendamine ja klientide teavitus.

“Seekordne kogemus ütleb seda, et probleemi lahendamisega tegeleti operatiivselt ja plaanikohaselt. Tegemist oli olukorraga, mille toimumise tõenäosus on äärmiselt väike,” kinnitas ta.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 73 korda, sh täna 1)