Saarlastel tekkis uus lootus odavamale laevapiletile (2)

Sotsiaaldemokraatliku erakonna fraktsioon ühes nelja keskerakondlasest saadikuga algatas eile riigikogus nn maanteepikenduse seaduse, mis peaks parvlaevapiletite hinnad muutma reisijatele palju odavamaks.

Ühistranspordiseaduse muutmise seaduseelnõu eesmärk on viia Kuivastu–Virtsu, Rohuküla–Heltermaa ja Sõru–Triigi parvlaevaliinide reisijapileti hinnad samale tasemele kui kuluks autobussiga sama pika maanteelõigu läbimiseks.

Sotsiaaldemokraat Kalev Kotkase sõnul muutub niimoodi parvlaeval Saaremaale sõit ligikaudu kolm ja Hiiumaale sõit ligi kaks korda odavamaks.

Lõpp ebavõrdsusele

“Meie peamine eesmärk on teha lõpp saareelanike ebavõrdsele kohtlemisele. Praamipiletitele on kehtestatud maanteetranspordiga võrreldes kõrgemad hinnad, mis diskrimineerivad saartel elavaid inimesi,” ütles Kotkas.

Ta selgitas, et praegu läheb saartel elamine meretee pileti hinna tõttu inimestele kallimaks ja ka saartel toodetud kaup on meretee tõttu kallim. Saarte Häälele avaldas Kalev Kotkas lootust, et eelnõu esimene lugemine jõutakse ehk ära teha juba enne jõule. “Ma tahaksin väga loota, et selle eelnõuga on rohkem õnne. Eesmärk on ka hoida diskussioon riigikogus sel teemal üleval, sest lahendus on vaja kiiremas korras leida – seda teemat ei tohi karta ja vältida,” märkis ta.

Ka eelnõu riigikogus üle andes avaldas Kotkas kahetsust, et valitsusliit kardab õiglase parvlaevapileti hinna teemalist diskussiooni. Läinud nädalal lükkas koalitsioon tagasi riigikogu 18 liikme esitatud ühistranspordiseaduse muudatused, mis oleksid taganud saarlastele ja hiidlastele soodsama parvlaevapileti hinna.

Kaks häält puudu

Eelnõu menetlusse jäämisest jäi siis puudu vaid kaks häält. Vett vedama läinud eelnõu rakendumisega sooviti tagada saarte elanikele ja nendele kuuluvatele sõidukitele ning saartel registreeritud juriidiliste isikute sõidukitele Suure väina ületusel 50 protsenti odavam piletihind. Lisaks oleksid sõidukites ära kadunud üksikpiletid, s.t need inimesed, kes on autos peale juhi, oleksid saanud üle väina sõita tasuta.

Keskerakonna fraktsioonist ühinesid seekordse sotsiaaldemokraatide algatusega eile Kalle Laanet, Aivar Riisalu, Jüri Ratas ja Evelyn Sepp. Odavama piletihinna rakendamine maanteepikenduse seaduse eelnõu läbi tähendaks riigile Kalev Kotkase sõnul umbes 25 miljoni krooni suurust väljaminekut.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 29 korda, sh täna 1)