Ruhnu lennurada võib minna uuesti rekonstrueerimisele

Liigveega kimpus oleva Ruhnu lennuraja paar aastat tagasi valminud plastist kate võidakse lähiaastatel üles kiskuda ja kogu lennurada täies ulatuses ümber ehitada.

Kuressaare lennujaam tegi AS-le Tallinna Lennujaam ettepaneku küsida Euroopa Regionaalse Arengu Fondist raha Ruhnu lennuraja rekonstrueerimise vajaduse uurimiseks, et muuta Ruhnu lennuvälja töö ilmastikuoludest vähem sõltuvaks. Millise rajakatte Ruhnu lennuväli tulevikus saab, seda peaks näitama uuring, kuid olemasoleva kattega ei saa mitte kuidagi rahul olla, ütles Kuressaare lennujaama juht Mati Tang.

Mati Tangu isikliku arvamuse kohaselt Ruhnu lennuväljale asfaltkate ega betoonrada ei sobi, nende hooldamine on üsna keeruline ja kallis. Küll aga võiks kõne alla tulla üks hästi ehitatud murukattega rada. Arvestades ehituseks vajamineva materjali koguseid ja selle transportimist üle mere võib uue ja kvaliteetse raja ehitamine maksta üle 50 miljoni krooni. Ruhnu lennurada on 600 meetrit pikk ja 20 meetrit lai.

2008. aastal lõppenud rekonstrueerimistööde käigus kaeti Ruhnu lennuväli plastkärgedega, töö läks maksma ligi 5 miljonit krooni. “Kärg pandi küll lennurajale peale, aga uut lennuraja aluspinda ja drenaaži ei ehitatud,” ütles Mati Tang. Edasine elu on näidanud, et suure sajuga ei jõua vesi lennuraja pealt ära minna, lennurada muutub pehmeks ega kõlba lennukite vastuvõtuks.

AS-i Tallinna Lennujaam regionaalsete lennujaamade direktor Andres Taimla ütles, et Ruhnu lennuraja drenaažisüsteemi ehitustööd peavad tehtud olema maikuuks.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 25 korda, sh täna 1)