Rahvarallit sõideti talvistes oludes (1)

Rahvarallit sõideti talvistes oludes

PUDENESID: Ralli alguses liidriohjad haaranud Ken Torn ja Riivo Mesila pudenesid võidukonkurentsist õühe kontrollpunkti mitteläbimise tõttu.
Foto: Egon Ligi

Rahvaralli karikavõistlused lõppesid Saaremaal 27. novembril sõidetud kuuenda etapiga. Võistlus algas ja lõppes Laimjalas, kuid trass läbis ka naabervalda Pöidet. Vaatamata rallinädalal järsult talviseks pööranud ilmale asus Laimjalas ennelõunal starti 83 võistluspaari, kellest õhtuks finišeeris 80.

Kaheksast katsest koosnenud võistlust alustasid Laimjala mõisa juurest kõigepealt kuni 21-aastased noorvõistlejad, kes olid rallikorraldajalt saanud loa kasutada oma sportautodel piikrehve. See tähendas, et nemad võisid asuda üldises pingereas kaarte segama, ja nii läkski.

Üsna pea haarasid liidriohjad Mitsubishil sõitnud Ken Torn ja Riivo Mesila. Paraku pudenesid nad võidukonkurentsist, kui said ühe kontrollpunkti mitteläbimise eest trahviminuti ja kaotasid seeläbi nii võidulootuse kui ka klassivõidu. Kokkuvõttes kuulus saarlastele absoluutarvestuse viies ja V21-klassi kolmas koht.

“Siis, kui tulemused tulema hakkasid, nägin, et olime trahvi saanud,” märkis Ken Torn. Et üldvõit käest libises, oli Torni sõnul tingitud tähelepanematusest: “See oli lihtsalt minu hooletus. Eks see natukene kurvaks tegi, aga oma hooletus.” Saarlased Kermo Laus ja Andre Rahumeel ei pääsenud samuti trahvist, neile määrati vigursõidukatsel stoppjoone eiramise eest 10-sekundine ajakaristus. Kokkuvõttes röövis see neilt võimaluse pääseda üldarvestuse kolme parema sekka.

“Stoppjoont nägime, aga oli arusaamatus,” kommenteeris Rahumeel, lisades, et see valusalt kätte maksnud eksimus rikkus tuju üpris ära. Veelgi enam ebaõnne kogesid V21 arvestuses osalenutest Raigo Reimal – Raigo Mõlder, kes pidid sõidu mootoririkke tõttu pooleli jätma pärast teist katset, ning Taavi Piipuu – Alain Sivous, kelle Fordil purunes ralli keskel pooltelg.

Parimaiks osutusid selles masinaklassis Toyota Starletil sõitnud saarlased Kenneth Sepp – Toomas Sepp, kes lõpetasid etapi klassivõiduga ning olid üldises paremusjärjestuses neljarattaveolisel autol võidu noppinud Rain Rannala ja Simmo Nestori järel teised. Mitsubishil sõitnud Rannala tõdes, et sportautodel võistelnud noorte kiirus üllatusena ei tulnud: “Kuna V21-klassis on varustusega ralliautod ning noored sõitsid seal piigiga, siis see kiirus ei üllatanud, sest rada oli ikkagi kinni sõidetud. Jäisel lumel tavarehviga oli meil pidamist vähem.”

“Simmoga meil omavaheline koostöö sujus ning suuremaid apsakaid ei tekkinud,” kommenteeris Rannala. ”Isegi paljudele pinnuks silmas olnud täpsuslõik läks meil üsna hästi. Sõidus vigu ei teinud,” sõnas 30-aastane tallinlane, kes hooaja kokkuvõttes teenis võrdse arvu punkte Helmet Palmiga, kuid kindlustas karikasarja võidu paremate kohtadega.

Kolmandaks platseerusid laupäevasel hea korraldusega rahvarallil Mihkel Vaidlo – Risto Kippasto, keda jäi esikoha saavutanud tiimikaaslastest lahutama 20,1 sekundit. Võitjapaari kardetumad konkurendid Antti Kangro – Avo Kangro olid 4WD-klassis kolmandad, Raplamaa mehed Helmet Palm – Manivald Kasepõld lõpetasid seekordse sõidu üldarvestuse üheksanda kohaga.

Kümnendal positsioonil finišeeris koos Martin Meltsoviga võistelnud Rivo Vähi. Kaherattaveolisel 2WD-a klassi Hondal võistelnud võrulaste jaoks oli äsjane ralli igati õnnestunud – neile kuulus koht TOP 10-, klassivõit ja parim positsioon n-ö tavarehviga 2WD-autode paremusjärjestuses. ”Läksin sellise mõttega Saaremaale, et seal lihtsalt sõita. Olin kindel, et poodium jääb püüdmatuks,” sõnas Vähi.

”Olen oma tulemusega rahul. Kõik sujus üldiselt nii nagu pidi. Vaid üks väike näpukas tuli viiendal katsel sisse, kui lõikasin natuke palju sisse ning riivasin kiviaeda ja sõitsin velje kõveraks. Järgmised kaks katset pidin pooltühja rehviga sõitma. Õnneks enne viimast katset oli nii palju aega, et rehv ära vahetada. Täpsussõit läks küll oodatust paremini – ilmselt oli minu päev!”

2WD-b arvestuses läks klassivõit Volkswagenil sõitnud Ronald Jürgensonile, kellele luges legendi Ranno Bundsen. Kui seekord istus varasematel aastatel rahvarallidel võitu jahtinud valgalane kaardilugeja toolil, siis 21.–22. jaanuaril Kärla ja Kihelkonna vallas peetava Saaremaa rahvaralli teeb ta võimalusel kaasa ohutusauto roolis.

Teise tulemuse said 2WD-b klassis kirja Argo Kuutok – Krister Aasa, kes on varasematel aastatel pakkunud korduvalt konkurentsi Moskvitšide arvestuses. Seekord väljusid Moskvitšil sõitjate omavahelisest lahingust võitjaina Marko Eespakk – Mart Bergmann, kes edestasid lähimaid rivaale Ermo Jeedast ja Indrek Kirssi 16,3 sekundiga.

Neist märksa kiiremat ja täpsemat sõitu tegid kahe noorteklassi võitjad. Kuni 16-aastaste masinaklassis jõud-sid võiduni Tanel Treiel – Martti Meetua, olles 26 sekundi jagu paremad teiseks platseerunud saarlaste duost Rasmus Uustulnd – Imre Kuusk. Kuni 18-aastaste vanuserühmas kuulus üks poodiumikohtadest samuti saarlastele – teistkordselt rahvarallil osalenud Gert Virvesele ja tema isale Aivo Virvesele.

J18-klassi võidu nimel lahingut pidanud poistest osutus edukamaks koos Raik-Karl Aarmaga sõitnud Martin Kutser, kes edestas koos kaardilugeja Margus Laanepiga lumistel teedel tõsist konkurentsi pakkunud Tony Võsurit 6 sekundiga. Naiste arvestusklassis edestasid konkurente veenva eduga Sirje Potisepp – Margus Künnap. SU masinaklassis võistelnuist osutusid parimaiks Rainer Meus – Elari Jallajas autol VAZ 2107.

Saaremaa rahvaralli Laimjala 2010 esikümme

1. Rain Rannala – Simmo Nestor (Mitsubishi Lancer Evo 5) 15:56,9
2. Kenneth Sepp – Toomas Sepp (Toyota Starlet) +11,6
3. Mihkel Vaidlo – Risto Kippasto (Mitsubishi Lancer Evo 5) +20,1
4. Kermo Laus – Andre Rahumeel (VW Golf) +20,8
5. Ken Torn – Riivo Mesila (Mitsubishi Colt) +25,8
6. Antti Kangro – Avo Kangro (Mitsubishi Lancer Evo 7) +34,9
7. Are Uurimäe – Indrek Julge (Subaru Impreza STI) +47,1
8. Elvis Pukk – Ove Jürgenson (Subaru Impreza STI) +1:01,0
9. Helmet Palm – Manivald Kasepõld (Mitsubishi Lancer Evo 8) +1:08,3
10. Rivo Vähi – Martin Meltsov (Honda Civic) +1:17,3

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 130 korda, sh täna 1)