Juhtkiri: Mereriigiks saamisele lähemale

Saaremaa suurimast laevaehitajast Baltic Workboatsist kipub lehes juttu olema tihedamalt kui teistest Saare maakonna ettevõtetest. Isegi palju tihedamini. Ning seda kindlasti ka teenitult.

Eile jääkirmega kaetud merd mööda Nasva sadamast välja sõitnud sinivalge laev on esimene pääsuke Nasva laevaehitajate toodangust, mis läheb sellisele suurele turule, nagu seda on Suurbritannia. Mis teadupoolest pidi olema teine suur mereriik maailmas. Saaremaa kõrval.

Mehe teod räägivad tema eest. Samamoodi saab väita, et Nasval ehitatud laevad, nende omadused ja kvaliteet on taganud selle, et ettevõtte tootmispinnad aina suurenevad ja need on valmivaid laevu täis. Alates lootsilaevadest ja lõpetades katamaraanidega. Keegi ei imestaks, kui varsti tuleks uudiseid, et Nasvalt hakkab veelgi rohkem aluseid lääne poole minema, miks mitte lausa üle ookeani.

Palju on vaieldud selle üle, et kas Eesti on mereriik. Sest teadupoolest ei piisa vaid sellest, et meri on ümber. Pead ka ise mere vääriline olema. Ning seda võib küll väita, et teiste laevaehitusettevõtete hulgas on Nasva laevaehitajatel suur osa selles, et vähemalt saarlased võivad end natuke mereriigis elavateks pidada.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 38 korda, sh täna 1)