Mustjala segakoor käis Rootsis

SÜNNIPÄEVAKINGITUS: Mustjala segakoor saab veebruarikuus viieteistkümneseks ja laulureis Rootsi oli nagu tore kingitus.
Foto: Erakogu

Viimased ajad on Mustjala segakoorile olnud tegusad. Käisime Kihelkonnal esimesel talvelaulupeol. Oli tore, kenasti läbimõeldud üritust toetas muinasjutuline talveilm, rahvast oli palju. Loodame, et heale traditsioonile sai tehtud vääriline algus.

Järgmine päev möödus täistuuridel – pakkisime oma reisikohvreid. Dirigendi eestvedamisel haarasime võimalusest esineda jõululauludega reisilaeval Baltic Queen. Kes laevaga tuttav, see teab, et see on praegu üks meie uuemaid, suuremaid ja uhkemaid reisilaevu. Ka esinemispaigaks pakutud show-baar sarnaneb pigem uhkele kahe korrusega saalile: suur lava, teisaldatav astmestik, valguspark, laitmatu võimendus.

Esinesime pooletunniste kontsertidega kahel järjestikusel õhtul, 5. ja 6. detsembril. Aastate jooksul on meil kogunenud palju jõululaule, nii saime repertuaari varieerida. Väikeses tutvustuskõnes jagasime ohtralt kiitust nii Saaremaa kadakatele kui ka lestakaladele, nii oma valla ilusatele kaluriküladele kui ka rahvariietele. Publiku seas oli äratundmisrõõmu…

Esinemised võeti soojalt vastu, paljud laulsid tuntud jõuluviise kaasa. Meie tõelisteks fännideks said itaallased, kes mängisid ise õhtuti tantsumuusikat. Ega meiegi nende kiitmisega kitsid polnud. Nalja sai küllaga, esimese õhtu üheks naelaks kujunes seltskonnamäng, kus meie sopranid Malve ja Monika pistsid taskusse kaks peavõitu – mõistagi tasuta piletid uuele kruiisile! Hommikusöögi ajal tulid paljud inimesed meid laulu eest tänama.

Mitmed tundsid huvi, kus ja millal täpselt me Stockholmis esineme. Nii sündiski meie reisi humoorikas loosung: staariks poole tunniga! Vaba hommikupoolik jõulueelses Rootsi pealinnas möödus samuti lennukalt: metrooga kesklinna, auvahtkonna vahetus kuningalossi ees, kohvikud ja kauplused jalakäijate tänava ääres. Ilm oli soojem kui meil, lund vähem kui meil, tänavad puhtaks lükkamata nagu meil.

Tagasisõidul Eestisse oli esmaspäeva õhtu kohta laevas kõvasti rahvast: eestlasi, venelasi, soomlasi, rootslasi – tõeline rahvaste paabel. Ja jälle esinemine, viimane öö laevas ja tagasi Tallinnas me olimegi. Vire detsembrituul tõi tagasi karmi reaalsuse, kaks kaotatud tööpäeva tuli nüüd igal lauljal omal moel tagasi teha.

Mustjala segakoor saab veebruarikuus viieteistkümneseks ja laulureis Rootsi oli nagu tore kingitus. Täname oma väsimatut dirigenti Imbi Kolka, kes õpetas meile selgeks vajaliku repertuaari ja võttis enda kanda kogu reisi ajaajamise. Täname oma toetajaid Üllet ja Magnust, imetoredat bussijuhti Avot ja vahvat pisikest reisikaaslast Alfredit.

Hea, et toredale reisile ei järgne haigutav tühjus, sest tulemas on nii palju põnevat: järjekordse plaadi sisselaulmine, jõululaupäeva jumalateenistus ja muidugi segakoori 15. sünnipäev veebruarikuus. Olles tagasi kodus, võtan julguse öelda kõikide oma koorikaaslaste eest: laulmine on maailma kõige ilusam ja õigem asi!

Ilme Kolter
Mustjala segakoori laulja

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 88 korda, sh täna 1)