Karmilt rallilt saadi koduseinte toel mitu klassivõitu

Karmilt rallilt saadi koduseinte toel mitu klassivõitu

RASKED TINGIMUSED: Lembit Soe – Ahto Pihlas küll katkestasid koduse rallihooaja viimase ralli, kuid foto illustreerib hästi raskeid olusid, millega rallisõitjatel tuli kokku puutuda. Foto: Raul Vinni

Kodune rallihooaeg lõppes Saaremaal 27. oktoobril, kui Kärla ja Kihelkonna valla teedel sõideti Oti ralliklubi Kärla rallit. Peamiselt Orikülas ja selle ümbruses sõidetud ralliga tõmmati joon alla E-Cup’i karikavõistlustele ja Eesti noorteralli meistrisarjale.

Algselt pidid esimesena rajale minema noorvõistlejad, kuid et päev enne rallit tulnud lumi muutis teed jäiseks, otsustasid korraldajad kõigepealt stardi anda neljarattaveolistele autodele. Orikülas sõidetud avakatse võitsid Saaremaa mehed Timmu Kõrge – Kaido Kaubi, kes alistasid rivaalid ka ülejäänud seitsmel kiiruskatsel. Esimest hooaega neljarattaveolisel Mitsubishil sõitnud Timmu Kõrge märkis, et hooaja viimane ralli sujus suuremate viperusteta, kuid rada oli tõepoolest päris libe.

“Meie eesmärk oli nautida võidusõitu ja panna hooajale ilus punkt,” kommenteeris Timmu Kõrge, kellele luges esmakordselt kaarti tema suurtoetaja. “Kaido ei ole varem selle alaga tegelenud, seetõttu rääkisin mina mõni katse rohkem kui tema,” muigas Kõrge. Ta lisas, et tervikuna jättis ralli väga hea mulje: “Kiidan korraldajat! Väga hästi tehtud võidusõit.”

Ülesõidul teisele lisakatsele jäi ralli pooleli auto tehniliste probleemide tõttu Võrumaa võistluspaaril Siim Plangi – Marek Sarapuu, kes olnuks tõenäoliselt ainsad arvestatavad võidupretendendid klassis S4 osalenud saarlaste kõrval. Tehniliste viperuste tõttu katkestasid võistluse üsna alguses ka paljud Saaremaa mehed: Indrek Haamer – Andres Tammel, Kenneth Sepp – Rein Reinsalu, Lembit Soe – Ahto Pihlas; hiljem ka Ken Torn – Riivo Mesila, kes juhtisid rallit klassis EC Sport 2000 E kuni kolmanda kiiruskatseni.

Ken Torn tunnistas, et kehvale hooajale tuli selle ralliga kehv lõpp. “Algul läks auto põlema, siis tuli õli aknale ja nähtavus kadus ära. Käisime väheke väljas ja kuna roolivõimendi õli voolas välja, jooksis selle pump kinni. Enne pehmes kraavis käimist ehk katse varem käisime ninaga puus. Orikülas läks auto käest ära,” loetles Mitsubishi Coldil kihutanud Kuressaare noormees juhtunud äpardusi. “Üks väga kehva ralli oli meile. Ebaõnne oli selgelt liiga palju!”

Kui Torn ja Mesila selles masinaklassis võidukonkurentsist välja langesid, tõusid seal korra liidriteks Volkswagenil sõitnud saarlased Kermo Laus – Gert Virves. Nende võidulootused kustusid aga enne neljanda katse starti, mil autol purunes veovõll. “Kuna kohapeal kellelgi keevitust ei olnud, siis sai käidud Kärlal Oti ralliklubi garaažis. Seepärast jäi meil neljas ja viies katse läbimata. Noorterallis on nii, et kui katkestad ja on võimalik auto korda teha, siis lastakse veel rajale,” rääkis kaar-dilugeja Gert Virves. “Täname Oti ralliklubi, sest nende boksist oldi kohe nõus kaasa tulema ja ära keevitama.”
Niisiis vahetusid taas kord liidrid. Sõitu asusid EC Sport 2000 E arvestuses juhtima Raigo Reimal – Kermo Prants. Volkswagen Golfil kihutanud saarlastest tegid aga järgnevatel katsetel tempokamat sõitu Tanel Tepandi – Reio Rada, mis tähendas, et klassivõit läks siiski mandrile.

Kuni 1,6-liitrise mootoriga rahvusliku rühma autodel sõitnud noorte omavahelises konkurentsis saavutasid võidu Žigulil võistelnud saarlased Karl Jalakas – Rainer Laipaik. EC Sport 1600 E klassi teise tulemusega lõpetasid ligi 100 km pikkuse Kärla ralli Raplamaa võistlejad Kaspar Kasari ja Hannes Kuusmaa Hondal. Kolmandad olid Tauri Pihlas – Ott Kiil Toyota Starletil.

Saarlastest sõitsid kaherattaveolise autoga kõige kõvema tulemuse välja Rasmus Uustulnd – Imre Kuusk, kes pidasid klassis EC Sport 2000 A/N duelli võistluspaariga Gustav Kruuda – Martin Järveoja. Kummagi ekipaaži istumise all oli Ford Fiesta R2. Kui Uustulndile oli see kuues ralli Fordiga, siis MM-rallidel osaleva Karl Kruuda 14-aastasele vennale hoopis debüüt sportlikul autorallil.

Gustav Kruuda, keda on juhendanud ka Ott Tänak, oli eelnevalt trennikilomeetreid läbinud tuhande ringis. “Võiduplaani mul ei olnud. Eesmärk oli ammutada uusi kogemusi,” sõnas ME3 rallitiimis võistlev noormees, kes pidi tunnistama Oti ralliklubi ridades sõitva Rasmus Uustulndi paremust.

Üldises paremusjärjestuses platseerusid klassivõiduni jõudnud Uustulnd – Kuusk neljandaks. Neid edestasid vaid neljarattaveoliste autodega kihutanud Timmu Kõrge – Kaido Kaubi ja Aap Anderson – Jan Pantalon ning kaherattaveolise BMW-ga E11-klassis esikoha saavutanud Ago Ahu – Kalle Ahu. E11-klassis olid teised Argo Kuutok – Andrek Põllumäe ja kolmandad Marek Kärner – Eero Kikerpill.

Klassis E10 saavutasid esikoha soomlased, Opelil sõitnud Mika Rantasalo – Tero Rönnemaa. Martin Saar – Karol Pert olid kokkuvõttes teised ja Raido Laulik – Tõnis Viidas kolmandad. Saarlastest parimatena finišeerisid selles arvestuses Einar Soe – Tarmo Kaseorg, kellele jäi viies koht. Veel enne viimast kiiruskatset olid klassis neljandal positsioonil Rando Turja – Ain Sepp, kuid jahutussüsteemi probleemide tõttu jäi nende Lada ülesõidul tee veerde.

Klassis E9 ehk kuni 1,6-liitrise mootoritöömahuga kaherattaveoliste rahvusliku rühma autode arvestuses alustasid rallit tempokalt Einar Valdmaa – Janno Older. Toyota Corollaga kihutanud E-Cup’i karikasarja liidrid jätsid auto tehniliste probleemide tõttu ralli poole pealt katki. Seejärel noppisid katsevõite Ladaga võistelnud saarlased Rando Aav – Andre Rahumeel ning debütandid Janar Tänak – Janno Õunpuu. Klassivõidu saavutas Oti ralliklubi ekipaaž Tänak – Õunpuu. Ott Tänaku 19-aastane onupoeg Janar Tänak lausus, et nende eesmärk oli võistlus kindlasti lõpetada, klassivõit tuli seejuures boonusena. “Mida järgmine hooaeg toob, seda täna veel ei tea, kuid kaalume osalemist E-Cup’i või Eesti meistri- ja karikasarjas,” sõnas ta.

Saarlased võtsid klassivõidu ka veoautode arvestuses, kus startis kuus autot, mis kõik ka ralli lõpetasid. Esikoht kuulus Oti ralliklubi võistluspaarile Priit Liblik – Henri Rump, teise tulemuse said kirja Kristo Laadre – Priit Pilden, kolmandad olid Olev Helü – Aivo Alasoo.

Rallil direktori ametikohuseid täitnud Kärla vallavanem Villi Pihl sõnas, et tunneb erilist heameelt Oti ralliklubi sõitjate klassivõitude üle. “Oma poisid said klassivõite, mis sa hing veel tahta oskad! Rahvast oli, osalejaid oli,” märkis ta. Küsimusele, kas Kärla rallist võiks saada traditsioon, kõlas vastus: “Ütleme nii, et seda ma lubada ei saa. Kui Saaremaa suure ralli korraldajad aitavad, oleme huvitatud niisugust võistlust järgmistelgi aastatel läbi viima.”

 

Ralliga paralleelselt sõideti Orikülas rallisprinti

Ralliga samal päeval toimus Oriküla 2,06 km pikkusel paarisrajal Eesti rallisprindi meistrivõistluste viimane etapp. 4WD-klassis saavutasid esikoha sel hooajal rallispordiga lõpparve teinud Margus Murakas – Tom Rist Mitsubishil. Klassis 2WD tuli võitjaks Citroënil kihutanud Kristen Kelement. Sport 1600 klassis edestasid konkurente Karl Jalakas – Rainer Laipaik, klassis sport 2000 alistasid rivaalid Rasmus Uustulnd ja Imre Kuusk. 2WD-sprint arvestuses oli kiireim Tiit Rattasep.

Veoautode masinaklassis osutusid võitjaiks Elmo Allika – Valter Nõmmik, kellele järgnesid selles klassis ainsate saarlastena konkurentsi pakkunud Priit Liblik – Henri Rump.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 704 korda, sh täna 1)