Ooteajad venisid kuni neljatunniseks (7)

Lisareisideta laevagraafiku tõttu venisid ootejärjekorrad Kuivastu ja Virtsu sadamas nädalavahetusel kolme- ja neljatunnisteks.

Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel kirjutas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile, et firma lõpetas reedel kommertsreiside tegemise Kuivastu–Virtsu parvlaevaliinil ja nädalavahetusel kehtis esmakordselt talvine lisareisideta ühe tunni ja kümne minuti graafik.

“Me ei saa lõputult igal nädalalõpul oma kuludega lisareise teha ja peale maksta, kui pole kindlustunnet, et riik võtab selle teatepulga üle ja jätkab järgmisel aastal nende reiside tellimist,” põhjendas Treiel eelmisel nädalal.

Kui varasematel nädalavahetustel on reedel Virtsust ja pühapäeval Kuivastust olnud parvlaevale minemas 1200–1400 sõidukit, siis möödunud nädalavahetusel oli vaatamata lumetuisule reedel 1043 ja pühapäeval Kuivastus 1159 sõidukit.
Treieli sõnul jäi pühapäeval Kuivastus sõidukeid maha alates kella 12-st, esialgu oli ooteaeg kaks tundi, kell 13.30-st võis mõne kliendi ooteaeg olla kolm kuni neli tundi.

“Reedese tuisu tõttu loobusid paljud saarele sõitmast, kuid tavapärasel nädalavahetusel, st suurema sõidukite arvu korral oleks ooteaeg olnud veel kaks tundi pikem,” nentis Treiel.

Väinamere Liinid leiab, et eriti külmal talvehooajal on lubamatu tekitada sadamas meelega ootejärjekord, sõidukid peavad kogu ooteaja vältel töötavate mootoritega seisma, mis on väga keskkonnavaenulik, reisijate plaanid nurjuvad ja pikk järjekord mõjub teenuse mainele laastavalt.

“Meie töötajate tagasiside sadamatest oli ühene, üle pika aja oli sadamas väga närviline õhkkond ja palju rahulolematuid kliente. See pahameel tuleb kõik esmalt vedajale, kuna on arusaamatu, miks ei panda teist laeva sõitma, mis sadamas jõude seisab,” ütles Urmas Treiel.

Ta märkis, et samuti vähenes kohe sadama läbilaskevõime, sest sadama ooteala täitub sõidukitest kiiresti ning viimase 20 minuti jooksul sadamasse saabuvad e-pileti omanikud jäävad väravate taha ja on pahased.

“Sellisel juhul pole enam oluline reegel, et sadamas tuleb olla varem. Klient on meie standardiga harjunud, et ta pääseb laevale ka viimasel hetkel saabudes. Uus süsteem on üles ehitatud sujuva liiklusvoo läbilaskmiseks ja muutub tippajal kohe “pudelikaelaks”, kui reiside intervall on üle poole tunni. Loodame möödunud nädalavahetuse kogemuse põhjal siiralt, et saame peatselt jätkata ooteaegadeta teenuse pakkumist juba riigi tellitud sõidugraafiku alusel,” kirjutas Urmas Treiel.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 255 korda, sh täna 1)