Hõre graafik taaselustas praamijärjekorrad (10)

Hõre graafik taaselustas praamijärjekorrad

OOTAMINE EI MEELDI: Talvegraafik ei vasta kaugeltki reisijate vajadustele ning järjekordade tekkimine on sellesse sisse kirjutatud. Foto: Egon Ligi

Saarlastele teeb meelehärmi hõre parvlaevagraafik, mille tõttu peavad reisijad kulutama aega parvlaevasabades oodates, samal ajal kui parvlaevad seisavad kai ääres jõude.

“Kahel ilusal novembripühapäeval olen ette võtnud sõidu Kuivastust mandrile ja mõlemal korral olen laevast maha jäänud, just nagu vanadel aegadel!” pahandas esmaspäeval Saarte Häälega ühendust võtnud Hannes, kes oma sõnul ootas 4. novembril laevale pääsemist koguni kaks ja pool tundi. 25. novembril kulus Hannese väitel laevale saamiseks 1 tund ja 20 minutit.

Hannese sõnul jääb täiesti arusaamatuks säärane olukord, kus ilus valge laev sõidab kiiresti üle väina ja selle asemel, et pärast autode mahalaadimist kohe uuele reisile minna, passib uue väljumiseni lihtsalt niisama üle poole tunni sadamas. Ka teine uus laev on istutatud kai äärde, ehkki sadamas on autode järjekord nii pikk kui silm seletab, ja inimesed muudkui ootavad, kirjeldas Hannes.

“Kus on selle absurdi ots ja äär ning mis ometi toimub meil siin Väinamerel?” küsis pettunud reisija.

Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel ütles Saar-te Häälele, et hõre talvegraafik, mille majandus- ja kommunikatsiooniministeerium Kuivastu–Virtsu liinile määras, ei vasta kaugeltki reisijate vajadustele ning järjekordade tekkimine on sellesse paratamatult sisse kirjutatud. “Minu poolt siirad vabandused kõigile reisijatele, kes on pidanud talvegraafiku ajal järjekorras ootama,” sõnas Treiel.

Väinamere Liinide juhataja märkis, et vedaja peab täitma ministeeriumi korraldusi ja graafikut ning on seega sundolukorras. “Tahame ja suudaksime reisijaid kiiresti, mugavalt ja järjekordadeta üle väina toimetada, ent riik ei võimalda meil seda teha,” põhjendas Treiel.

Kuivastu–Virtsu liini hõre talvegraafik tuli tänavu juba augusti lõpus, kuid et laevafirma tegi paar kuud omal kulul lisareise, õnnestus liikluse senist head taset hoida. Raha lõppedes oli Väinamere Liinid sunnitud 22. oktoobrist lisareisid siiski lõpetama ja jätkama ministeeriumi nõutud graafikuga.

“Tunnistan, et meil on häbi vaadata praegust olukorda, kui me ju tegelikult suudaksime ilma järjekordadeta üle viia praegusest ka kaks korda enam sõidukeid, ent teenuse tellija ehk riik järjekorrast ei hooli – ministeerium lähtub üksnes põhimõttest, et kõik autod õhtu lõpuks üle saaksid,” rääkis Treiel.

Urmas Treiel andis lubaduse, et vedaja jätkab põhjalikku teavitustööd ministeeriumi informeerimisel saarte reisijate vajadustest, et saada liinile reise juurde. Samas on oluliselt suurema nõudlusega jõulude ja aastavahetuse ajal lisareiside tegemine ikka veel lahtine. Vedaja poolt ministeeriumisse korduvalt esitatud sellesisulised taotlused on seni jäänud vastuseta, kinnitas Treiel.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 809 korda, sh täna 1)