Juhtkiri: Elektriline naljanumber (1)

Vahetuskaupa, kus jaapanlased said meilt saastekvooti ja Eesti riik vastu mitusada pisikest elektriautot, on nimetatud Eesti riigi supertehinguks. On ju pistikust laaditavate elektrisõidukite ülalpidamine võrreldes bensiini- või diiselmootoriga autodega suhteliselt odav ja kindlasti tublisti keskkonnasäästlikum. Kõrvadele ka hea vaikne kuulata.

Selles, et elektriautod talvetingimustes kuigi asjalikud sõiduvahendid ei ole, hakati kahtlema kohe, kui esimesed sõidukid sotsiaaltöötegijatele laiali jagati. Nüüdseks on ka autode kasutajatele selge, et kuigi pikki vahemaid nendega talvel läbida pole võimalik – laadida on vaja juba paari-kolmekümne kilomeetri järel ja sõiduki soojendamine kurnab aku kiiresti tühjaks. Proovi siis näiteks Kuressaarest Tallinna ja tagasi sõita, närve kulub umbes sama palju kui elektrienergiat.

Samuti on viimasel ajal räägitud sellest, et keskmisest uuest sõiduautost tunduvalt kallimad elektriautod vajavad viie aasta möödudes akude väljavahetamist, mis aga omakorda tähendab paarikümne tuhande eurost väljaminekut.

Jääb küsida, millest see kokkuhoid peaks tulema?

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 141 korda, sh täna 1)