Ruhnlased ihkavad tihedamat sõiduvõimalust ja e-laevapileteid (2)

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning Väinamere Liinide poole pöördunud ruhnlased soovivad e-laevapileti ostmise võimalust ka Ruhnu liinil.

“E-pilet aitab välistada tühibroneeringuid ja tõstab laeva täitumust,” põhjendab Ruhnu ettevõtjate ühenduse nimel pöördumise esitanud Kaarel Lauk, lisades, et arvatavasti on mõistlik ajalise piiranguta piletimüük veebis 52 laevakoha ulatuses ja ajalise piiranguga piletimüük 6 + 2 laevakoha osas.

Samuti tegid ruhnlased ettepaneku lisada suvisesse sõidugraafikusse sarnaselt reede ja pühapäevaga ka kolmapäeviti üks lisareis. Lauk selgitab, et inimeste tavapärane saarel viibimise aeg on 2–3 päeva, mis on harilikult piisav saare kultuuri- ja loodusväärtustega tutvumiseks.

Kolmapäevane lisareis annaks Laugu selgitusel kahekordse laeva täitumuse: pühapäevane ja esmaspäevane reis täituksid mõlemad poole võrra ja samamoodi täituksid poole võrra kaks reedest reisi. Seega saaks ühe reisi lisamisega saarele ja saarelt ära 60 inimese asemel 120 inimest.

Tahavad tihedamat graafikut

Ühtlasi paluvad ruhnlased kaaluda suvist tihedamat graafikut 21. juunist 25. augustini. “Nagu näitas käesolev aasta, on ka suve lõpus sõita soovijaid nii palju, et kõik laevakohad olid broneeritud ja väga paljudel inimestel jäi sõitmata,” põhjendab Kaarel Lauk.

Niisamuti tegid ruhnlased ministeeriumile ja vedajale ettepaneku tõlgendada Ruhnu saart teenindavaid lennu- ja laevaliine marsruudil Pärnu–Ruhnu–Roomassaare kui maakondadevahelist liinivedu Pärnu ja Saaremaa vahel vahepeatusega Ruhnus ja võtta need ühistranspordiseaduse tähenduses ministeeriumi pädevusse.

“Ei ole mingit loogilist põhjendust, miks ühe saare teenindamiseks vajaliku avaliku liiniveo korraldamisega tegeleb kaks eri riigiasutust (ministeerium ja Saare maavalitsus),” nendib Lauk. Ta lisab, et nt ilmastikust tingitud häired liiniveos ja nendest tulenevate väikeste graafikumuudatuste kooskõlastamine oleks ehk mõistlik anda halduslepinguga Ruhnu vallavalitsusele.

“Samas teeme ettepaneku sünkroniseerida lennu- ja laevaveo lepingud sääraselt, et mai algusest oktoobri lõpuni sõidaks laev ja novembri algusest aprilli lõpuni lennuk.”

OÜ Väinamere Liinid teenindusjuht Anu Hiiuväin kinnitas, et neil ongi tegelikult plaanis minna ka Ruhnu liinidel järgmisel hooajal üle e-pileti müügile.

E-pilet eriti oluline tippajal

“See on eriti oluline tippajal, kus laeva mahutavus on piiratud, samas jääb osa broneeringuid ikkagi välja ostmata, ehkki oleks palju kliente, kes soovivad teenust kasutada,” tõdes Anu Hiiuväin. E-pilet jagab vedaja ja kliendi vahel vastutuse selliselt, et piiratud kohtade ressurss saab täielikumalt kasutatud.

Graafiku tihedus sõltub ta sõnul aga täielikult sellest, kui palju reise riik liinidele tellib. “Vedaja soovib kindlasti sõita palju tihedama graafikuga.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 190 korda, sh täna 1)